Thursday, May 10, 2007

Goodiebag


Här kommer en drös med livsnödvändiga uppdateringar.
Sanningen gott folk; jag har levt i en allmän villfarelse om att jag trots mina 31 år är en hyfsat ungdomlig och barnslig person. Vuxentestet tog effektivt ner mig på jorden; jag är en tant. Läs själva:
"Din vuxenpoäng är: 23.4
Din ålder borde vara 44.9 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse
Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? eller varför inte beställa en resa till Kos?"


Tur då att man kan trösta sig med det här. Smakprov från Chris Cornells kommande album hittar ni här. Själv hoppas jag givetvis på en ny Euphoria Morning, men det vore kanske att önska för mycket. Ett sådant mästerverk är nog svårt att upprepa, särskilt som de flesta artister har en obehaglig vana att vilja "förnya" sig. Själv brukar jag vilja att de ska låta som de alltid har gjort. Jag är en konservativ jävel...Jag lär i vilket fall som helst stå först i kön när skivan släpps.

Det är givetvis helt galet att jag inte ens nämnt Chelseas tunga förlust av Premier League-Guldet, men jag brukar behöva några dagars sorg innan jag kan prata om denna typ av elände. Jag är inte typen som genast kastar mig in på ett forum för att få diskutera misslyckanden. Jag vill sura ifred först.
Desto roligare är det att prata om Blåvitts champagnefotboll mot Örebro i måndags. Barabens klipp med Andres Vasques drömmål var igår det mest sedda klippet i hela världen. Det ni! Klippet hittar ni här
Sådär, nu har ni en hel godispåse med intressanta länkar att kolla upp. Glöm inte att rapportera till mig om vad ni fick för poäng på vuxentestet, det måste väl finnas fler misslyckade stackare än jag därute.

Labels: , , , , ,

22 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åhhh Sötis!!! saknar dej
Puss & kram
-Jenny

6:16 AM  
Blogger becka said...

Åh saknar dig med vännen! Vi hinner ju bara ses någon gång per år:-( Så är det när man bor i helt olika delar av detta avlånga land...men det var förjävla kul senast:-D Kram

6:23 AM  
Blogger Studiomannen said...

Det där testet gjorde jag också och jag skrev två gånger eftersom jag inte var helt nöjd med alternativen. Jag är 40 och test 1 (som nog är närmast sanningen) gav 39 år och test 2 gav 31 år...

Jag som trodde att jag var en förvuxen barnslig tonåring...

6:53 AM  
Blogger becka said...

studiomannen>> haha ja det var ju precis vad jag också trodde om mig själv...så fel man kan ha:-(
Vi är nog många som går runt i villfarelsen att vi är någon annan. Fast man ska väl inte lita blint på ett sånt här test:-D

7:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Din vuxenpoäng är: 19.9

Din ålder borde vara 37 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

nu är jag upprörd...

7:04 AM  
Blogger becka said...

Virvla>> Det här testet har skapat en våg av upprörda wannabe-tonåringar i hela Sverige..Jag är en av dem;-)

7:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

hahahaha, vilket bra test, det visade exakt sanningen, Jag fick 17 vuxenpoäng och en ålder på 31,1

Och då är jag ju jätte 40 +
och så kolla jag de andra länkarna
tack Becka, you make my day *S*

9:08 AM  
Blogger becka said...

Carina>> vad roligt att få göra nåns dag, kul att höra:-) Grattis till resultatet på testet, det resultatet borde ju jag ha haft, men icke;-)

9:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

..men satan i gatan vad snygg du är!..som vanligt!..och Chris är nice!! :)

12:42 PM  
Blogger becka said...

Linda>> haha du är inte klok..Ja Chris e fett nice:-) Puss

1:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Din vuxenpoäng är: 21.4
Din ålder borde vara 40.3 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse.

Det var snabba tio år! :)

Puss på dig!

1:37 AM  
Blogger becka said...

Ida>> Haha ja vi småbarnsföräldrar åldras fort;-) Puss

8:14 AM  
Blogger Thérèse said...

Som du vet blev jag 27 år i vuxentestet , inte illa med tanke på att jag har två barn , bil och morgontidning.

Vad fin du var på bilden. Modigt av dig att lägga ut bilder på dig själv. Jag är rätt feg på den punkten även om jag har klätt ut mig till indier och fotograferat mitt öga....

Nu är jag lite skadad och drabbas då och då av Göteborgs-längtan så jag sitter och klurar på om kortet är taget i Göteborg och i så fall var i stan.

Kram på dig gumman och hoppas vi ses snart , saknar dig

1:50 PM  
Blogger becka said...

This comment has been removed by the author.

1:57 PM  
Blogger becka said...

Thérèse>> Ja jag såg det på din blogg, mycket avundsvärt resultat;-) Jag förstår att du har Göteborgslängtan, bilden ifråga ärdock tagen i Halmstad. I början fegade jag också väldigt mycket med att lägga ut bilder, men sen kände jag bara att "va fan, alla andra gör det ju, och det är ju skit samma om man är snygg eller ful". det är ju bara ett foto liksom och säger inte så mycket. Dessutom tycker jag alltid att det är så kul att se när andra lägger upp bilder på sina bloggar. Puss o kram pårej

1:58 PM  
Blogger Thérèse said...

Aha , jag satt och funderade på om det var taget vid muren vid kyrkogården vid Stampen men då var jag helt ute och cyklade alltså. Jajabra kort på dig iallfall

3:17 PM  
Blogger Bruce Banner said...

YES!

Jag är 26,3 år! 4 år på plussidan.

Såg dig förresten på Nya hemma mot Hbk Rebecka. Men jag för för sne för att hälsa och jag tror du höll med...

1:41 PM  
Blogger becka said...

Bruce B>> Grattis! Jag tycks vara den enda som är på väg att bli pensionär lååångt i förtid. Ja HBK var ju ingen höjdare...Ska bli spännande att se om vi sköter oss mot Gefle ikväll och går upp i ledning eller nöjer oss med att ha spelat en bra match mot Örebro, lutar oss tillbaka och förlorar.

9:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ops, det var för längesen jag var här. Du får hojta till när du uppdaterar. ;)

Det där vuxentestet suger ju, själv var jag drygt 30, så jag var också lite äldre än mitt riktigt jag. Hmpf!

8:12 AM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> Jo jag uppdaterar varje vecka numera:-) Fast jag är ju ingen riktig hardcorebloggare än haha. Förr brukade jag oftare gå in på folks bloggar o påpeka att jag uppdaterat men jag gör det inte lika mycket längre, känns ju nästan som att göra reklam för sig själv:-D

12:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Förresten glömde jag säga att du är skitsnygg på kortet i det här inlägget.

10:54 AM  
Blogger becka said...

johanna>> haha tack, gud vad alla är snälla:-9

12:42 PM  

Post a Comment

<< Home