Friday, May 04, 2007

I skuggan av betongen


Jag har en liten svacka i bloggandet just nu, har fullt upp med laget och annat och hittar inte riktigt tid och inspiration till bloggandet. Men det vore väl en skam om ett hängivet Latin Kings-fan som jag inte ens nämnde det här. Det är helt odiskutabelt att de har betytt grymt mycket för svensk hip hop, och för mig personligen har de betytt ännu mer. Dogges röst och Chepes och Sallas beats har följt mig genom toppar och dalar. Jag vet att de har gett tröst till många därute. R.I.P. T.L.K.
För övrigt väntar jag på att Blåvitt ska lyckas äga 90 minuter, att semin mellan Chelsea och Liverpool bara var en ond dröm som jag snart vaknar upp ur och att mina kämpande fotbollstjejer snart ska få ro hem sin första seger i seriespelet.
Ett litet inpass bara- är det fler än jag som emellanåt finner stor komik i vedertagna svenska uttryck? Vad sägs till exempel om paradexemplet "Man är inte dummare än man gör sig". Ärligt talat, tänk efter; visst är det hur kul som helst? Vi går ständigt omkring och slänger ur oss sådana floskler utan att egentligen reflektera över vad vi säger. Rada gärna upp exempel på svenska uttryck som ni har hakat upp er på, jag väntar med spänning!

Labels: , , ,

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Han har hoppat i galen tunna.

Speciellt kul blir det om man tänker att Ingbritt har hoppat i galen tunna.

5:00 AM  
Blogger becka said...

Jaren>> Haha ett lysande exempel:-D

6:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Rebecka:
Med all respekt för Dogge och gänget så finns det en annan Latin King som upptar vår uppmärksamhet en dag som denna.

2:10 AM  
Blogger becka said...

Åh Gud ja! Tänk att ha gjort ett sånt mål vid 19 års ålder...reeeeeespekt. Det pratas redan om Diamantbollen och att det är Allsvenskans snyggaste mål någonsin.

11:29 AM  

Post a Comment

<< Home