Saturday, March 31, 2007

Vad tror DU på?


Jag gjorde ett test som skulle visa på vilken religion som ligger mig närmast, och vilken som är mig mest främmande. Skulle vara intressant att höra vilket resultat ni andra får om ni gör testet, det går snabbt och lätt att fylla i. Rapportera till mig! Här kommer mitt resultat:

You scored as agnosticism. You are an agnostic.
Though it is generally taken that agnostics neither
believe nor disbelieve in God, it is possible to be a
theist or atheist in addition to an agnostic.
Agnostics don't believe it is possible to prove
the existence of God (nor lack thereof).

Agnosticism is a philosophy that God's existence
cannot be proven. Some say it is possible to be
agnostic and follow a religion; however, one
cannot be a devout believer if he or she does
not truly believe.

agnosticism

88%

Buddhism

63%

atheism

46%

Hinduism

42%

Paganism

38%

Satanism

38%

Judaism

29%

Islam

25%

Christianity

17%

Which religion is the right one for you? (new version)
created with QuizFarm.com

Labels: , ,

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag blev samma som du. De två första i alla fall, sen minns jag inte. :) Bara att satanism kom på fjärde plats, haha!

7:37 AM  
Blogger becka said...

Johanna>> hahaha! Jag trodde inte att "kristendom" skulle hamna så lågt på mig eftersom jag har haft en frikyrklig uppväxt. Men att jag är agnostiker stämmer helt klart.

10:00 AM  
Blogger Thérèse said...

atheism

96%

agnosticism

83%

Satanism

79%

Paganism

50%

Hinduism

46%

Buddhism

42%

Christianity

33%

Islam

17%

Judaism

13%
Så här blev mina svar , ja ateist stämmer väl hyfsat bra på mig. Fast jag tyckt en hel del av frågorna var lite knepiga och jag skulle säkert kunna svara annorlunda om jag gjorde testet om några dagar

3:01 PM  
Blogger becka said...

Thérèse>> haha du fick ju en skrämmande hög satanist-procent. Att du är ateist enligt testet stämmer väl som sagt rätt bra med verkligheten.

3:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Satanism

88%
Buddhism

83%
Islam

83%
agnosticism

75%
Paganism

71%
atheism

67%
Judaism

50%
Hinduism

42%
Christianity

29%

2:18 PM  
Blogger becka said...

Niklas>> Ojoj du är en ond människa. Rolig kombination med satanism och buddhism i toppen...

2:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, jag gjorde testet igår, men glömde då att berätta vad jag blev... (Igår kom dock islam på första plats.) Så idag gjorde jag om det!

2:54 PM  
Blogger Fotbollsnördar said...

Mycket träffande test. Det sa att jag scored as Islam.Det stämmer.
Islam 92%
Buddhism 54%
Judaism 54%
Paganism 46%
Christianity 29%
agnosticism 17%
Satanism 13%
Hinduism 0%
atheism 0%
Oroande att jag fick 46 % i hedendom och 13 % i satanism. Kan bero på mina dåliga afrikanska trolldomsovanor. Buddhismen vete f-n var den kom ifrån. Så sofistikerad är inte Ronaldinha.

6:01 PM  
Blogger becka said...

Niklas>> där ser man, det kan skifta från dag till dag;-)

Fotbollsnördar>> HAhahaha vilken underbar kommentar:-D Jag är mycket glad att du skrev här.

9:26 PM  
Blogger aspungen said...

Okej, jag gjorde testet när jag halvsov men jag är mera satanist än kristen i alla fall. Intressant. Hur som haver så var jag som sagt vansinnigt trött när jag gjorde det å det var på engelska så jag har nog svarat tvärtom på en del.

Det som fascinerar mig är att så mycket av Jesus egna läror verkligen inte finns i kristendomen. Den är byggd så mycket längre fram av andra människor. Ungefär.

Ska försöka göra om testet nån gång när jag är lite mera vaken :D

agnosticism

71%

Paganism

67%

Hinduism

67%

Satanism

58%

Buddhism

58%

Islam

54%

Christianity

50%

Judaism

29%

atheism

25%

1:06 PM  
Blogger becka said...

Aspungen>> Din profil var lite mer "jämnt spridd" överlag. Ingen klar övervikt mot någon tro...Men du är väl till viss del troende eller hur? Du får gärna återkomma med resultatet om du gör om testet!

1:09 PM  

Post a Comment

<< Home