Monday, March 26, 2007

The roof is on fire


DAGENS:

Vem har sagt att man måste återfödas för att drabbas av karma:
"Tio döda vid brand på rysk sexklubb" Vissa får sin skärseld redan på jorden, tänkte jag elakt när jag läste den här nyheten. Nu slipper ni återfödas som prostituerade för att sona vad ni gjort, era äckliga kvinnoutnyttjande sexköpare.


Skratt som fastnade i halsen:
Det är inte säkert att det var torskarna som strök med. Flera av dem som dog var kanske prostituerade kvinnor som hade gått ner sig pga narkotikamissbruk eller liknande. Kanske hade de små barn att försörja hemma? Vilka hemska karmiska straff kommer att drabba MIG i nästa liv efter att ha tänkt så hemska tankar som "det var väl kul att tio människor dog". Jag gissar att det inte är god karma att känna sådan skadeglädje. Kanske blir mitt straff att sitta fastspänd med uppspärrade ögon på Cloockwork Orange-aktigt vis och bevittna den ena "Stefan och Krister"-revyn efter den andra. Ett öde värre än döden helt klart.

Men vänta lite nu...: Tror jag ens på karma och reinkarnation över huvud taget?

Positiva: Det verkar ha lossnat för Sella! Han sätter mål efter mål och skiner starkare än vårsolen.
I helgen gjorde han både 2-0-målet och 3-0-målet i helgen 4-0-match mot norska Ålesund, vilket osökt får mig att tänka på den smått klassiska rubriken "IJEHN och IJEHN och IJEHN och IJEHN och IJEHN" Från när Peter Ijeh satte fem baljor i en Svenska Cupen-match 2005.

Hur ska detta gå: IFK;s medlemstidning "4 4 2" fotade och intervjuade mig förra veckan. Syftet var dels att locka fler kvinnor och familjer till matcherna, dels att skapa lite hets inför hemmamatchen mot AIK.Återstår att se om jag blir en bra dragkrok, kanske kommer jag att lyckas skrämma bort hälften av publiken i stället.

Jetlag: Klockorna ställdes som bekant fram natten till söndag. Nu när väckarklockan ringer klockan sex är min hjärna inställd på att klockan fortfarande bara är fem. Jag och barnen vandrade runt som zombies imorse.

Men det var ju inte så här det skulle bli: Som mina trogna läsare vet slutade jag snusa vid nyår. Det blev inte roligt, vare sig för mig eller min omgivning. Jag har blivit deppig, lättirriterad och fem kilo större (ingen katastrof på ett spinko som jag i och för sig). Nu har jag börjat röka i stället, visserligen bara ca fem ciggaretter i veckan, men ändå. Jag hävdar dock bestämt att jag röker dessa ciggaretter i medicinskt syfte. Nu blir både jag och min omgivning gladare.

Labels: , , ,

21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jaru, what to say...

med mitt blivande yrke måste jag nog hålla käft on the internet.


men det som konstateras är att dem som utnyttjar kvinnor sexuellt (våldtäkt o.s.v) oftast har en störning/sjukdom.

10:48 AM  
Blogger becka said...

Jo absolut, jag har skrivit ur den vinkeln innan i blogginlägget "Lidande, maktlöshet och engagemang" http://bollenarrund-becka.blogspot.com/2006/11/lidande-maktlshet-och-engagemang.html
Man jag tycker också att man har ett ansvar att "ta tag i" sin störning och inte låta den orsaka andra människor lidande. Men det är väl inte alltid så lätt att söka hjälp heller. I den artkeln tipsade jag i alla fall eventuella förövare om att kontakta mansjourer och liknande för att få hjälp. Men i bland känner man sig bara lite elak och skrattar rått åt en sån här rubrik, trots att det givetvis är en tragedi när folk dör.

11:14 AM  
Blogger becka said...

Det blev visst fel med länken, men det som är intresserad av att läsa det inlägget kan kolla under min label "Politik"
För övrigt var väl dagens blogginlägg skrivet med glimten i ögat;-)

12:49 PM  
Blogger Thérèse said...

Du har inte försökt med nikotintuggumin eller plåster istället för cigg? Det sägs ju förresten att det ska vara mycket svårare att sluta snusa än att sluta röka så det kanske kan vara bra att under en övergångsperiod röka några cigaretter i veckan och sen när du känner dig redo sluta med det.
Kram kram

12:55 PM  
Blogger becka said...

Thérése>> Förr om åren har jag försökt med nikotugg och inhalatorer. Inte bra alls, de är nästan mer beroendeframkallande än cigg, jättesvåra att sluta med och dessutom apdyra:-( Vi får se hur det går, målet är ju egetligen att bli nikotinfri, men jag har mått helt kass av att sluta. Värre än många andra vad jag har förstått. Axel slutade ju samtidigt och han har inte mått hälften så dåligt och dessutom bara fått ett enda återfall på nästan tre månader.

1:06 PM  
Blogger Thérèse said...

Jag slutade ju röka utan problem sommaren 2000 och höll upp i drygt 3 år men efter det har jag då och då haft små återfall. Mina första återfall var feströkning men sen blev det mer när jag var stressad och mådde dåligt. I somras när jag skulle skiljas rökte jag i flera månader men nu har det gått ganska bra att vara rökfri. Men blir jag stressad eller nere så blir jag jäkligt sugen

1:26 PM  
Blogger Thérèse said...

Lycka till iallfall , jag håller helt med om att man har ett ansvar att ta tag i sin störning så inte andra människor blir lidande.

1:27 PM  
Blogger becka said...

Tack hjärtat, jo en gång nikotinist alltid nikotinist va;-)

1:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

_Du e duktig! För vad sjutton e dom få ciggen på en vecka om det nu får dig att må bättre!! Bättre mamma å bättre "hustru"... Synd bara att min man inte är lika övertygad om att det hade blivit mycke bättre om jag bara fick röka lite.... De e faktiskt Ett ÅR SEDAN JAG SLUTADE NU..(oj caps).
Om typ två veckor kommer jag å en litn del av familjen upp till gbg. Kanske kan ta en kopp kaffe eller nått? KRAAAAAM

1:12 AM  
Blogger becka said...

Jenny>> JAAAAAA vi måste absolut ses o dricka kaffe då:-) Kul att du tycker att jag är duktig haha Puss puss

7:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Apropå det här med straff, karma och skärseld m m...

Becka, du straffas ju i ditt nuvarande liv för de synder du begick i ditt förra...

Ditt straff är att du måste vandra på jorden som vegetarian, he he he!

10:31 AM  
Blogger becka said...

Niklas>> Nädu, håll dig du till att tjafsa med Thérèse, det gör ni ju så bra:-)

10:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fimpa ciggen - du drar bara ut på avvänjningstiden.

Axel klarar ju snusstoppet galant! Av detta kan man dra slutsatsen att köttätare har överlägsen karaktär!

Just det - karaktär! Överlägsen sådan!

9:49 PM  
Blogger becka said...

Niklas>>Nej, av detta kan man dra slutsatsen att köttätare inte brinner passionerat för något utan bara kan släppa vad som helst och gå vidare.

8:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ha ha ha ha!!! ; )

9:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

hej becka! vi på simon blank håller på med en undersökning bland våra supporters om vad de tycker om:

Håkans agerande under "silly season"

Vilken spelare vår trupp helst skulle behöva, mittback, offensiv mitt, anfallare eller vänsterback.

Dessutom var tror supporters att Blåvitt hamnar i tabellen i år.

Vi skulle behöva hjälp med dena undersökning då vi vill fråga så många änglar som möjligt. Skulle du vilja hjälpa oss får du gärna höra av dig!
/ Blank

11:49 AM  
Blogger becka said...

Simon Blank>> Ni kan skicka mig ett pm på Änglarnas forum, att min signatur där är becka förstår ni ju nog;-) Pm;a mig där så får ni min mailadress i ett pm tillbaka, så slipper jag lägga upp den så här "offentligt" :-D

12:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag läser ;-)

Sella är Varbergare, by the way.

Rökningen ja... Rökt kött håller längst - eller vad är det man brukar säga... *ler*

Jättekram!

2:13 PM  
Blogger becka said...

Louise>> Just det, rökt kött ja haha. Ja han är ju Varbergare, men känns som en Göteborgare;-) Kramis på dig

2:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Att sälja sex borde vara lagligt. Feministnolla.

9:33 AM  
Blogger becka said...

anonym>> Att ha sådana åsikter som du är inte det minsta modigt om man ändå är anonym. Och det här är MIN blogg där jag fritt uttrycker mina åsikter. Alla åsikter och inlägg i debatten är givetvis välkomna, men då får man se till att uttrycka sig lite bättre än du just gjorde.

1:57 PM  

Post a Comment

<< Home