Wednesday, April 04, 2007

På allmän begäran....

...kommer här artikeln som var med i .SE-bilagan som gick ut till alla hushåll i Göteborg. Klicka på bilden nedan så ser ni den förstorad och kan läsa den lilla artikeln. Intervjun är givetvis kraftigt förkortad, och bilden de valde var den där jag såg som jävligast ut. Jaja, whateva, håll till godo!

Nu är det bara TVÅ DAGAR kvar till Allsvensk premiär, och jag känner mig just nu besläktad med alla er andra därute som sitter uppspelta och nervös med adrenalinet puttrande i blodet. På fredag gäller det! Hoppas på att få se många blåvita eldsjälar nere i Trelleborg. Sjung, hylla och stötta fram laget till seger! Tydligen ska det blåsa 19 sekundmeter (!) men det ska i alla fall bli hyfsat hög temperatur och en del sol. Så jag ser framemot att ta en kall öl i fränders lag och njuta av bra fotboll. Framförallt kan bara en match vara årets första. Det finns inte mycket som slår den känslan, bortsett från den febriga stämningen i slutet av säsongen i fall man är med och kämpar om Guldet.

Från det ena till det andra så får ni absolut inte missa filmen om kvinnan på bilden ovan. Edith Piafs liv innehöll tillräckligt mycket drama för att fylla säkert tio långfilmer. Vill du uppleva en enorm tragdei, spänning, drama, olycklig kärlek, drogträsk och barndomstrauman, men även lycka, magi och en röst som kommer ge dig gåshud över hela kroppen? Om svaret är "ja" så rusa genast iväg till närmaste biograf och se "La vie en rose", du kommer garanterat inte att ångra dig. Förbered dig på att bli trolbunden i två timmar och tjugo minuter.

Sådärja, nu vet alla vad de ska göra; gå på bio ikväll eller imorgon, och åka till Trelleborg på fredag. Eller hur?

Labels: , ,

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

..vill absolut se den filmen.. puss söta du

7:20 AM  
Blogger becka said...

Linda>> Det måste du definitivt göra! Puss tillbaka:-)

7:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Schysst bild på er i artikeln!

Och kul att du gillade filmen. Jag hoppas jag får se den snart... på olaglig väg... :) Lika bra det, för jag är så känslig just nu, så ser jag den ensam hemma så kan jag gråta bäst jag vill. Dessutom är det ändå plasma-TV och surroundljud, nästan som bio, fast bättre (jag slipper dryga människor omkring mig, haha).

Så nä, bio blir det inte imorgon eller iövermorgon. Inte heller blir det Trelleborg, är inte överdrivet intresserad. Jag väntar till 17 september jag, till premiären för hockeyallsvenskan som Leksand är kvar i en säsong till... SEPTEMBER! My lord, det är länge det. Tur Foppa kommer med sitt gäng den 3 augusti på träningsmatch. Det är långt dit också iofs...

Nu skriver jag långt känner jag, men när jag börjar finns inget slut. Haha. Jag måste bara påpeka att jag blir så irriterad när man säger "allsvenskan" om fotboll. Allsvenskan i vadå?! På TV säger de att det är två dagar kvar till premiären i allsvenskan. När det handlar om hockey blir det hockeyallsvenskan. Därför tycker jag att man även borde säga fotbollsallsvenskan. Kanske har det att göra med att allsvenskan i fotboll är fotbollens högsta serien, medan det i hockeyn är näst högsta...? Inte vet jag, men man ska inte underskatta allsvenskan i hockey... :)

9:05 AM  
Blogger becka said...

Johanna> Haha kanske är det för att fotboll är den ultimata sporton, tillägg överflödiga;-) Men det kan nog bero på det du säger attallsvenskan i hockey inte är högsta serien. Hoppas att du snart får se ditt kära Leksand gå upp i Elitserien!
Och ja, du kommer gråta halvt ihjäl dig till "La vie en rose" Det fanns så mycket smärta i den så det liknar ingenting.

11:23 AM  
Blogger michael said...

Becky, Becky! Världens bästa Becky! :)

Hoppas allt är bra

Michael (fd. sambo med poet-Freddan)

11:04 AM  
Blogger michael said...

kolla gärna upp http://www.mrhauer.com :)

11:06 AM  
Blogger becka said...

Micke micke världens bästa Micke!! Är allt bra med dig? Ska abolut kolla in din sida. kram

12:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad hände på tjongavallen då???
Dom ska ju uuuuuuuuut!!!!
PUSS

1:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ger mig själv 10 Ave Maria som straff för att jag glömde Edith när jag listade kvinnliga sångerskor härom veckan. Den filmen tänker jag absolut se. Många bra musikfilmer på sistone för övrigt.

Walk the line och Ray (om Ray Charles) var båda bra om än lite för lika.

Men jag fattar inte varför ingen filmat storyn om Syd Barret. Där har du stoff nog till en trilogi.

2:22 PM  
Blogger becka said...

Jenny>> Ja usch ja; vill inte ens prata om det :-( Men kommer med en liten bildrapport under dagen. Kram

Bruce B>> Ja tio Ave MINST:-)
Gillade också både "Ray" och "Walk the line" men "La vie en rose" är i en klass för sig. Filmen om Syd skulle också bli tragisk minst sagt, men den kommer säkert..."The wall" är väl också till viss del inspirerad av hans schizofreni?
Roky Erikson är ju en annan legend vars liv utgör prima filmstoff.

2:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

becka:
The Wall handlar väl i mångt och mycket om dålig kommunikation? Du kan säkert det bättre än mig. Men Wish you were here, har ju minst två låtar om Syd. Titelspåret samt Shine on you crazy diamond.

Roky....fan, blir lite småkär när du nämner sånt. Han kommer till Roskilde i år för övrigt, suger att missa the night of the vampire live, men å andra sidan kommer Juliette and the licks till Slottis-festivalen (om hon nu är så bra). Hur fan kan du ha så bra smak OCH gilla Doggelito? Vad gäller Backstreet Boys ger jag dig dock delvis rätt....men det kommer jag förneka in i döddagar.

4:42 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> Haha jag är en mångsidig person och Dogge MÅSTE man ju älska:-)
Gällande Backstreet Boys så tror jag att många "smyg-gillar" dem;-)
Roky ja...what a man. Hade också grymt gärna sett honom live men är rädd at jag skulle slås alltför hårt av hans tragiska gestalt.
Juliette i Slottskogen? HUR har jag kunnat missa detta? Ja hon är ABSOLUT så bra, missa inte!

11:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

becka:
Way out west-festivalen. Världens hemligaste ety ingen känner till den. Juliette är redan bokad och starka indicier talar för att även Morrissey kommer.

3:23 AM  
Blogger becka said...

Bruce>> Oh my god är det sant? Vilda hästar kan inte hindra mig från att söka upp denna festival. I'll be there!

11:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

becka:
Inte ens 1200 spänn? För det är vad det kostar.

Jag skall dit ändå. I alla fall en av dagarna. Jag har aldrig sett Hives, är nyfiken på Juliette och tycker att Salim al Fakir är störtskön med stort S.

Pogues är också högaktuella enligt skvallret. Men folkmusik i allmänhet och irländsk sådan i allmänhet klarar jag inte mer än en låt om gången utan att bli jävligt irriterad. Ungefär som hip-hop med andra ord.

3:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

SYNNERHET!

3:34 AM  
Blogger becka said...

Bruce>> Ja då får jag säga Oh My God igen, för det var fan dyrt. Jag klarar mig också bra utan folkmusik i större doser, en låt får räcka, men du har helt fel angående hip-hopen. Mer beats åt folket!

11:55 AM  

Post a Comment

<< Home