Saturday, April 21, 2007

Becka blandar och ger

Nu blir det blandat tjafs. Förvänta er inte att hitta en röd tråd i den här bloggtexten, det finns ingen.

Matchen i tisdags var ju en sorglig historia. Innan den startade sa jag till mitt sällskap "Bara nu inte Blåvitt gör ett tidigt ledningsmål, för det brukar betyda att de sedan lutar sig tillbaka och ger bort matchen till motsåndarna!" Och hur gick det? Hate to say I told you so. Jag såg dock en hel del som gav hopp inför framtiden, och det var länge sedan jag såg IFK köra hög press på det sättet. Hoppas nu att det håller i nittio minuter nästa gång. Det håller inte att alltid ha en bra halvlek och en dålig. Nedan följer några bilder från Ullevi den 17e april:
stora stygga Black Army.

Göteborgshumor- en råtta på pinne

Hyfsat kaxigt tifo- welcome to Sweden

Medans hemmapubliken tvingas genomgå kroppsvisitering och metalldetektorer tillåts bortaklacken som vanligt att bränna ohämmat.

Jag blev utmanad av Virvla för ett tag sedan och lovade att genast ta utmaningen, så blev det inte men bättre sent än aldrig:

Hur äter du dina popcorn: I flera års tid åt jag pop corn fyra-fem dagar i veckan. Hur sugen är jag på pop corn nu? Måttligt.

Hur äter du din korv med bröd: Vegetarisk till potatismos.

Hur äter du din pizza: Kellys har lätt de bästa vegopizzorna. När jag försöker vara ambitiös bakar jag pizza själv. Det händer inte ofta.

Hur äter du dina smörgåsar: Med avokado och tomat. Med hummus och gurka. Eller grillade i ugnen med mozzarella eller halloumi.

Hur äter du dina Tacos: Med massor av stekt svamp, algkaviar, guaccamole och stekt sojafärs (helst Hälsans Köks "Mince", den är godast)

Vad äter du som “ingen annan” äter: Vete fan om jag är särskilt originell. Möjligtvis är det det faktum att jag ofta får oförklarliga "sug" efter saker, nästan som hos en gravid, och då kan jag princip gå över lik för att få tag på detta. Sen äter jag det varje dag flera veckor i streck.

Vad vägrar du äta: Rotmos.


Just nu lyssnar jag helst på Slaves and bulldozers med legendarerna Soundgarden. Ja jag vet att jag tjatar om dem, och nej jag har inga planer på att sluta.

Till sist en liten kommentar till bilden i inlägget nedan "Don't mention the war", Bilden tog jag när jag kom ut från frissan igår. Det står helt klart att man har blivit en trettiplussare när man säger "Klipp bara igenom det lite så jag får bort det slitna" och sen kommer ut med en frisyr som knappt skiljer sig från den man hade när man kom in. Det var inte länge sedan som "att gå till frissan" var synonymt med förvandling för min del. Those were the days.

Labels: , , , ,

14 Comments:

Anonymous Anonymous said...

En råtta på en GALGE är det ju på bilden...

10:42 AM  
Blogger becka said...

tug wilson >> du har rätt, det är faktiskt en betydelsefull skillnad:-D

11:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Du kan nog skippa rotmoset. Jag har inte ätit det sedan jag var barn och nästan spydde, men smaken förändras ju äldre man blir, så idag tror jag att jag gillar det. Men det är trots allt ett tillbehör till den sortens mat du inte äter. Fläsklägg, isterband och köttkorv mmmmm. Algkaviaren är du nog rätt ensam om, läste först älgkaviar och det lätt ännu äckligare.

Själv är jag vansinnigt förtjust i pitepalt. Det är inte vanligt i den här delen av landet.

1:16 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> "Älgkaviar" BLÄ vad vidrigt hahaha. Jadu, pitepalt har aldrig utövat någon lockelse på mig. Och isterband är precis lika äckligt som rotmos- de två sakerna i kombination utgör mardrömsmenyn.

2:41 PM  
Blogger Bruce Banner said...

"Du kan inte säga att det är äckligt innan du smakat"

//din Mamma

Pitepalt är fabulous.

3:04 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> Hahaha. Det är förresten ändå för sent för pitepalt, det hade jag varit tvungen att hinna med innan jag blev vegetarian isåfall.

3:08 PM  
Blogger Bruce Banner said...

Är sojafärs från sojabönor? Tänk på regnskogen becka...

Grogg är för övrigt uppdaterat med lite hat.

PS. Morsan gör palt med oliver i stället för fläsk till min trolovade DS.

3:10 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> Skicka mammas recept för Guds skull, även om det låter lite skumt:-)
Försöker för övrigt välja sojaprodukter som är eko och ej genmanipulerade.

3:17 PM  
Blogger Bruce Banner said...

Mamma lagar inte efter recept. Men principen är väl vanlig palt fast med lök och gröna oliver i stället för stekt rimmat fläsk.

Och det serveras givetvis med rårörda lingon och skirat, riktigt smör.

Palt är likt tobak, kaffe och alkohol, svårt i början, men svårt att sluta med.

3:38 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> Ja det är ju alltid trevligt att skaffa sig nya laster och beroenden, det ör en liten hobby jag har att samla på mig sånt;-)

10:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

..puss puss puss!! Tänker på dig!

1:19 PM  
Blogger becka said...

Linda>> Puss tillbaka hjärtat:-)

1:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Alltså... ser man verkligen något av spelet, eller bollen överhuvudtaget, när man är så långt ifrån planen?! Bara en liten fundering från en med halvtaskig syn. ;) (Jag bär alltid glasögon på hockeyn för att bättre kunna följa pucken.)

3:06 AM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> Ja det gör man faktiskt, särskilt nu när klackens placering är flyttad. Fast allra bäst såg man förstås på Gamla Ullevi, där stod man närmare spelet.

8:20 AM  

Post a Comment

<< Home