Saturday, April 07, 2007

Naturligtvis gick det åt h-vete

I fredags bar det alltså av till fiendeland. Vis av tidigare nederlag tänkte jag att det var lika bra att ta en "Före"-bild, för att gardera mig om jag skulle må skit efter matchen. Så här glad var jag alltså när jag fotade mig själv med mobilen, fredag morgon på väg till vår minibuss på Nils Ericsson-terminalen:

Där mötte jag upp fem glada killar som ännu en gång blev mitt resesällskap i vår silverraket från "Mabi bil"
Många "kisspauser" blev det längs vägen, och då mötte vi upp fränder som vi gemensamt bokat minibussar med.
Väl framme i Trelleborg tog vi en uppsamlingsbild. Cred till Markus Hankins för denna bild, som även kan ses på baraben. Notera att alla bilder är klickbara om ni vill se dem i större format.
Vångavallen var en charmig men totalt nedgången arena som rasade våde här och där vid minsta vindpust eller stamp i golvet. "Kravallstaketet" var ett hönsnät som vek sig vid minsta rörelse.
Resultatet, 1-1 efter uselt spel talade vi så lite som möjligt om på vägen hem. Jag tror stenhårt på principen "Nämn inte matchen" när man varit på bortamatch och är på väg hem efter förlust. I detta fallet kändes oavgjort som förlust, med tanke på att vi lät ett bonkegäng ta över en match som vi inledningsvis hade grepp om. Den som började diskutera matchen på vägen hem blev effektivt tystad av mig.
Nu hoppas jag på revansch mot AIK, på Ullevi den 17e april. Alla till Nya, Forza IFK!

Labels: , ,

11 Comments:

Blogger Bruce Banner said...

Å andra sidan gick det åt helvete för alla andra också.

AIK, Dif och HIF har förlorat samt IFE och MFF har kryssat.

En premiär är en premiär är en premiär.

Nästa tisdag börjar det på riktigt.

10:15 AM  
Blogger becka said...

Bruce>> Ja jag skrockade gott när det gick åt skogen för de andra storlagen, och Halmstad leder Allsvenskan just nu haha. Nästa tisdag, då jävlar:-)

10:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

hej becka! du kanske undrar varför vi inte mejlat över undersökningen som vi sa...
tyvärr har någon idiot kommit åt denna undersökning och stora delar av den är därför borta. Då vi inte har lust att åter fråga så många supportrar igen lägger vi ner detta förnärvarande.. synd men vi hör av oss om det blir aktuellt igen.

1:32 AM  
Blogger becka said...

Simon Blank>> Okej, jo jag undrade ju vart ni tog vägen;-) Tråkigt att det sket sig för er.

7:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

Snygg tjej ;)

3:14 PM  
Blogger becka said...

Anonym>> Haha tack

11:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Klart allt går åt helvete när det är sol, hagel och snö samtidigt. Brommapojkarna slog visserligen DIF men det hade min mormor oxå fixat, så förvirrade som de är. När AIK har tinat upp sig ur permafrosten på Råsunda kommer det fortsätta gå åt helvete. För alla andra.

7:33 PM  
Blogger becka said...

fotbollsnörden ronaldinha>> Drömma går ju;-) Jag har visserligen tippat AIk som etta i Allsvenskan 2007, men jag hoppas vid Gud att jag har fel och får se mitt kära Blåvitt med Lennart Johanssons pokal i handen när säsongen är slut. För övrigt kollade jag in på er blogg som jag gillar skarpt, bortsett från att fokus ligger på fel lag:-D

12:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Becka du kan la ha skrivit fel, 31 år är du la inte?:O

5:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tänkte på dig när jag hörde om resultatet på kvällen där... Det går säkert bättre i fortsättningen.

5:29 AM  
Blogger becka said...

anonym>> haha jo det är jag allt, en riktig tretti-plus-tant:-D men vissa av oss blir ju bättre med åren;-)

Barajagjohanna>> Ja det får man ju verkligen hoppas!

6:34 AM  

Post a Comment

<< Home