Sunday, January 07, 2007

Moment of truth....


Tack för alla era gissningar, kul! Nu är sannigens timma slagen och här kommer svaren:
1: Trots att mitt hjärta i vanliga fall klappar för hård hip hop, gärna svensk, och hårdrock i alla dess former, så har jag ALLA Backstreet Boys skivor. Jag älskar dem- och står för det.
2: Rotmos är utan jämförelse det äckligaste jag vet, allra helst i kombination med den nästan lika vidriga rätten isterband (som på bilden här ovan) Detta alternativ gissade de flesta av er på, trots att bara några av er känner mig. Var det en slump, eller är det så att det finns fler rotmos-hatare där ute?
3: Jag är fruktansvärt blödig när det gäller film, antingen jag vill eller inte så gråter jag på precis "rätt" ställen...inte lätt att hålla upp imagen av mig som tatuerad hårding när jag sitter och storlipar varje gång jag ser "Historien om oss" och annat romantiskt dravel...
4: Jag tillbringade halva min barndom innanför kyrkans väggar och missionerade glatt för alla som ville och inte ville. Sen hade jag en lång totalt ateistisk period. Nu är jag väl agnostiker som de flesta andra. Men jag vill nog tro på något innerst inne.
5: Under hela min tonår revolterade jag vilt mot min strikta uppväxt, och ja, jag hade tyvärr min första fylla vid 13 års ålder.

För övrigt vill jag meddela att jag nu är en av femton utvalda personer som kommenterar fotbollssnack på Robert Lauls blogg på Aftobladet. Kika gärna in där, det är nog inte så svårt att räkna ut vilken signatur som är min...Kika också gärna in på Baraben ibland, där bloggade jag senast igår (texten "Show me the money angels" om Supporterfonden)

Labels:

18 Comments:

Blogger Pumita said...

Där ser man. Man kan ju inte vinna jämt. ;) Jag har avslöjat mina hemligheter också.

12:10 PM  
Blogger becka said...

Ja jag var inne och kollade, jag gissade ju fel på din lista med. Tycker verkligen att det var enormt kul att så många antog utmaningen att göra en sån här lista, den största trenden i bloggvärlden på länge:-) Ska börja följa din blogg lite oftare också, den verkar intressant.

12:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha, trevligt, trevligt. Den största trenden i bloggvärlden? Förmodligen för att man aldrig pratar så mycket som när man får prata om sig själv. ;) Hahaha. Jag presenterar mitt rätta (eller falska) svar under morgondagen...

12:31 PM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> Det ska bli spännande att läsa:-)

12:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag älskar rotmos!! men det var något med ditt sätt att uttrycka det som gjorde mig misstänksam

1:38 PM  
Blogger becka said...

Virvla>> Oh my God, finns det verkligen folk som uppskattar den styggelsen. *uäk*

1:50 PM  
Blogger Thérèse said...

Rotmos smakar väl helt okey. Kan ma åta potatismos borde man väl kunna äta rotmos.
Fast jag gissade på att det var falskt men jag känner ju dig så jag visste ju att några var sant. ...
Ska göra en egen lista inom kort.

3:22 PM  
Blogger becka said...

Thérèse>> Ja gör det, får se hur bra jag lyckas gissa;-) Fick du mitt sms förut idag, min mobil var lite strulig...Kram

3:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Rotmos som är så gott...

Nåja, huvudsaken att jag gissade rätt!

1:54 AM  
Blogger becka said...

Nicklas>> Rotmos = blä! Grattis till att du gissade rätt;-)

8:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jaja. Så kan det gå när inte haspen är på... Kyrkan... Det var ju som jag skrev innan *ryyys*...

Jag gjorde en lista jag oxå, se min länk http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b42455.html
Iom att det inte funkar att posta kommentarer än får ni gärna maila på louisegust@bredband.net så lägger jag in kommentaren. Så gissa på!

Kram kram!

11:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

tusan. jag som tänkte säga att jag var säker på att det var dig som robert laul skrev om så har du redan skrivit om det. fast jag var så koncentrerad på rotmoset att jag missade det...

1:39 AM  
Blogger becka said...

Virvla>> haha det var ju synd att det inte blev du som fick släppa nyheten;-)
Louise>> Ska in och kolla och maila en gissning.

8:44 AM  
Blogger Coola Morsan said...

Jag kom försent för att gissa och hade ändå gissat fel.

Om man tar hälften kålrot och hälften morot blir det gott, men bara hemlagat med mycket peppar och olivolja.

6:47 PM  
Blogger becka said...

Coola morsan>> Tack för tipset, kanske borde prova det, men jag gissar att jag är ett hopplöst fall när det gäller rotmos;-)

11:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by the author.

4:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tjena becka! Det är en fröjd att läsa din underbara blogg! Fortsätt med samma vinnande koncept!

4:59 AM  
Blogger becka said...

Simon Blank>> tack så hemskt mycket för berömmet:-) Jag tycker som jag skrev i en tidigare text att du/ni gör ett bra jobb med:-)

7:21 AM  

Post a Comment

<< Home