Thursday, March 15, 2007

Come to mama

Jag hade en gång en juvel i min samling. Visserligen inspelad på band, men sönderlyssnad och sönderälskad. Den försvann i någon av alla mina flyttar, men nu är den min, bara min, igen. Att jag inte för länge sedan rusat iväg och köpt den är ett väl förborgat mysterium. Men nu går den givetvis varm i skivspelaren och mitt leende är bredare än det här.
Everlast och grabbarna kan knappast göra någon fan av hårda beats besviken! Så spring nu genast till närmsta skivaffär, eller gör som vi andra latmaskar och beställ från CDON. Denna klassiker bör helt enkelt finnas i varje musikälskares skivsamling. Så vilken skiva pratar jag nu om? Givetvis är det den själbetitlade masterpiecen från legendariska House of Pain



Kolla gärna in My space för lite smakprov om du är nyfiken.
Everlast's coming back from the dead...

Labels:

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Har den på vinyl.

samma som alla andra tidiga DJ muggs producerade plattor

4:42 AM  
Blogger becka said...

lgbnaf>> Grattis! Det finns ingen som släpper ifrån sig sin gamla vinyl, så tyvärr kan man bara få tag på den på cd:-(

5:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nja sådär.

Av någon totalt flippad anledning är jag skitförtjust i gospel/spirituals just nu.

Kanske har med Blåvitt och änglakörer att göra?

"I´m gonna lay down my burdens. Down by New Ullevi, down by New Ullevi, down by New Ullevi."

//Bruce.

2:59 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> Be mig sjuga "Amazing grace" så ska du få se nån som börjar waila och aldrig slutar:-)
Jag har ju rätt bred musiksmak, (iofs med klar betoning på hip hop och hårdrock), och lite av varje kan smyga sig in. Favoritlåten just nu är Bowies "Moonage daydream"

1:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

becka:
Bowie! Då har du kommit till en sakkunnig. Moonage daydream var länge en av favoriterna, men har halkat ner från min topp 20 som just nu toppas av Word on a wing.

"From this world of grand delusion, you walked into my life out of my dreams"

4:07 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> Vilken skiva är "Word on a wing" med på? Jag har bara "Ziggy Stardust"- och "Aladdin Sane"-albumen.

2:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

becka:

Station to station från 1976. Mindre rock´n´roll och mer vit soul. Men inlyssnad, är det fullständigt fantastiskt.


Om man föredrar början, mitten eller slutet av Bowies 70-tal är dock inte en smaksak, utan mer en fråga om vilken period man är inne i. Inga dussinplattor du har oavsett.

2:28 PM  

Post a Comment

<< Home