Wednesday, March 07, 2007

UTMANING!


Jag blev utmanad av Ida.

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva fem underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva fem saker om sig själv i sin blogg och samtidigt
ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren fem nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Åkej;

1. Den första underliga saken om mig känner ni ju redan till, men det ÄR ju verkligen märkligt att jag älskar Backstreet Boys! Jag är ingen "boy-band"-fan. Gillar inte Westlife, Take That eller New Kids. Jag är passionerat förälskad i blutyung svensk underground-hip hop och hårdrock i alla möjliga former. Men backstreet boys har en särskild plats i mitt hjärta och jag älskar varenda låt de gjort.

2. Den andra underliga saken är att jag utan att blinka erkänner ovanstående i punkt 1, inte många tjejer med min stil och kroppen täckt av tatueringar skulle erkänna något sånt.

3. Jag har världens kanske märkligaste fobi; Jag blir kräkfärdig av äckel över konstiga strukturer! Jag har aldrig träffat någon som lider av samma fobi, gissar att den är extremt udda. Gälar, vissa strukturtapeter, sprucken asfalt, fjäll (inte berg alltså) och liknande gör mig illamående. Häromdagen slängde jag en hel påse färska champinjoner för att de var lite fjälliga på ytan. Det hade alltså inte med smak eller liknande att göra, utan det var hur de såg ut som fick mig att vilja spy. Jag tror jag vet var jag har fått denna fobi ifrån, men det ska jag inte vara långrandig och gå in på nu.

4. Jag har som vuxen inte haft något seriöst förhållande med en kille som varit lika gammal som jag eller äldre. Även här har jag mina aningar om varför, men det håller jag för mig själv. Min nuvarande pojkvän, som jag vet att jag kommer älska livet ut, är tre och ett halvt år yngre än jag.

5. Jag har en sneakersfetisch, vita sneakers får mig bokstavligen att dregla. Jag ryser i hela kroppen när jag ser ett par bländvita Puma. Vill ha vill ha vill ha

JAG UTMANAR:
Virvla
punaniii
Linda
Aspungen
Thérèse

Labels:

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ok, jag gör den senare i veckan troligtvis fredag!

1:35 PM  
Blogger Frankie said...

5. Jag har en sneakersfetisch, vita sneakers får mig bokstavligen att dregla. Jag ryser i hela kroppen när jag ser ett par bländvita Puma. Vill ha vill ha vill ha

Shit, du är trots allt idealtyppen av en kvinna! ;)

1:52 PM  
Blogger becka said...

Virvla>> ska bli kul att läsa, hoppas på lite smaskigt skvaller om dig;-)
Frankie>> hehe, klart jag är:-)

2:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, det kostar en del med sjalar. Men det finns mycket att handla begagnat. Man köper och använder och säljer vidare om man tröttnar eller vill prova annat. :) Fast många sjalfrälsta spenderar nog en hel del på sjalar. Själv har jag väl lagt drygt 2000 på 4 sjalar och en bärsele. Men vagnen vi köpte (som vi knappt använder) kostade bara 1000 spänn så man prioriterar ju olika. Dessutom lägger jag knappt några pengar på kläder så då får man ju lite "över". För min familj är verkligen inte rik! Lever på en halvtidslön och barnbidrag. :)
En extra kram på kvinnodagen!

10:26 AM  
Blogger becka said...

Ida>> ja jag har varit ytterst fascinerad över att du och jenny är så frälsta och skickar iväg massa tusenlappar på sjalar att bära barnen i. Jenny har väl typ tio för tusen spänn styck. Kände knappt till detta fenomen förut men det senaste har det ju stått en del i tidningarna om denna sjal-besatthet, det är tydligen en snabbt framväxande rörelse. Vi får väl se om jag blir drabbad ifall jag får för mig att skaffa fler barn haha. Extra kram på dig med:-)

10:57 AM  
Blogger aspungen said...

punkt 3 bevisar återigen att du har söta npf-drag <3 too cute att ha strukturfobi :)

11:45 AM  
Blogger becka said...

Aspungen>> Haha det gör det va;-)

9:49 PM  
Blogger aspungen said...

lätt att det gör :D skuggsyndrom är ett vackert syndrom <3

6:20 AM  
Blogger Thérèse said...

Jag har knåpat ihop en lista nu. Måste säg att det första som slog mig när jag såg jus det här fotot på dig var hur lik din mamma du är. Jag har inte tänkt på det tidigare.

7:52 AM  
Blogger becka said...

Thérèse>> Jo folk brukar påpeka det rätt ofta faktiskt...Kram

10:12 AM  

Post a Comment

<< Home