Sunday, May 20, 2007

Här var det glada älgar...


Ibland säger en bild mer en tusen ord. Om jag säger så här; bilden ovan är inte tagen när Blåvitt gör mål; bilden är tagen när de blåvita spelarna är i Gefles straffområde och är nära att göra mål. Det säger väl allt! Jag går upp totalt i spelet så att minsta förhoppning om mål ger mig en adrenalinrusch utan dess like. Hörnläggningar, frisparkar och andra fasta situationer är rena rama rysarna i min värld. För att inte tala om när det verkligen blir MÅÅÅÅÅÅL, då tappar jag vett och sans fullständigt. Vilken eufori! Det står i stark kontrast till den apati och vanmakt jag känner när bollen i stället går in i vår kasse...
För övrigt har jag lekt bridezilla i helgen, men jag ska bespara er detaljerna. Sådant sparar jag till den smörigare bloggen...den som vill kolla går in på den översta av mina länkar, ni andra låter bli så kan vi koncentrera oss på musik, fotboll och annat tjafs.
Under avdelningen käcka familjebilder bjuder jag här på en liten kavalkad från när jag och barnen åkte in till stan igår:


Mitt stora busfrö

Min goa fotbollstjej

...och här har min dotter fotat mig

Sist men inte minst: DET FINNS EN RÄTTVISA I VÄRLDEN! Efter alla motgångar det senaste kunde Chelsea välförtjänt plocka FA-cuptiteln. Halleluja! Läs här om varför Drogba är en hjälte i min och de andra Chelsea-fansens värld.
Nu väntar jag bara på att IFK Göteborg ska gå upp i serieledning, på tisdag sker det!

Labels: , , , ,

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Glada älgar??? Jag såg varken stora öron eller hornkronor...

2:20 PM  
Blogger becka said...

Inte? titta igen;-)

9:54 PM  
Blogger Thérèse said...

Oj vad stora barnen blivit , speciellt sonen ser mycket äldre ut än när jag sist såg honom. Kul med så mycket bilder

3:38 AM  
Blogger becka said...

Thérèse>> Jo de växer och frodas:-)

7:38 AM  
Blogger Bruce Banner said...

becka:
Vad gäller älgarna, så får älgkossorna aldrig horn...

2:55 AM  
Blogger becka said...

Bruce>>Så sant. Så du är expert både på bröllopsklädsel och älgar;-)

8:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Visst är han en stjärna, min Drogba ;o)

12:29 AM  
Blogger becka said...

Mrs Mulatt>> He sure is! Man måste ju bara älska honom:-)

11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hur kan du hålla på kapitalistlaget Chelsea?

2:37 PM  

Post a Comment

<< Home