Thursday, May 17, 2007

The true story


Signaturen "Siewert Band" har på bloggen "Grogg" skrivit en underbar liten text om hur pretentiösa folk är när de får besvara frågan om vad de senast läst/helst dricker/läser osv. De läser djupa böcker om självförverkligande, dricker små glas fiiina viner och skäms främst för att de har för lite tid för familjen. Siewert har också publicerat en mycket ärligare lista som ni hittar här.
Själv vill jag givetvis inte vara sämre, utan bjuder generöst mina läsare på sanningen:

Senast lästa bok? Nån kletig, käck chic-lit-smörja som jag fick gratis när jag köpte en tjejblaska. Ingen Nobelprisvinnare, men jag älskade den.

Dricker? Efter min 30årsfest förra året hade jag en djävulsk bakfylla som varade i flera dagar, och jag hade sömnproblem flera månader. Pimpla whisky kl 3 på morgonen i förhoppningen att festen aldrig ska ta slut? Bad Idea! Sedan dess tar jag det hyfsat lungt, men en iskall öl vid rätt tillfälle slår vilket årgångsvin som helst. Om jag blir tvingad att dricka sprit får det bli gin.

Röker? Nej- men snusar som om det gällde livet. Jag tar till och med prillor i förebyggande syfte. Jag bjuder på två exempel direkt från livet: ex 1: Det är snart dags att borsta tänderna och gå och lägga sig. Då kommer jag inte att få nikotin på väldigt länge. Bäst att ta en extra prilla! ex 2: Någon har dukat fram mat. Att äta med snus inne är inte så fräscht (även om det också händer emellanåt) Bäst att ta en extra prilla före maten så att jag inte blir för rastlös. It's a nasty habit, but I'm loving it

Senaste film? "Blades of Glory" med Will Ferrell. Låg, klyschig, sexfixerad slapstickhumor när den är som bäst.

Styrkor? Jag är en social jävel som har lätt för att lära känna folk. Jag har också en förmåga att gå upp passionerat i sådant jag ägnar mig åt.

Svagheter? Att var social kan uppfattas som att vara påflugen. Att "brinna passionerat" kan uppfattas som att vara fanatisk och fixerad. För övrigt får jag nog säga mitt hetlevrade temperament här. "Om blickar kunde döda" är en fras jag har fått höra många gånger.

Skulle vilja? Jag skulle faktiskt vilja vara jävligt snygg. Det är en sån grej som man egentligen aldrig får erkänna- nu gör jag det i alla fall! För övrigt skulle jag vilja tatuera mig mycket oftare, det var ett par år sedan jag senast gjorde det tyvärr. Hoppas min kassa tillåter förändring på den fronten snart.

Till sist en liten detalj för den som är intresserad, kolla in det här. Varning utfärdas dock för att det är riktigt smöriga grejor det handlar om. Är du allergisk mot sådant så klicka inte...

Labels: ,

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det allra sista i inlägget var roligast: TJOHOOO vad kul. Grattis, grattis. :)

10:26 AM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> tack så hemskt mycket! Det är kul om folk blir glada:-)

10:37 AM  
Blogger Bruce Banner said...

Grattis.

Vad blir det för brölloppsmusik?

Jag försöker sälja in "bara om min älskade väntar" av nationalteatern/Bob Dylan, till signoran när det är dags för oss. Med svagt resultat hittills.

27:e oktober är ett mycket bra datum ur mansperspektiv. Vill man vara riktigt fin är det ju mörk yllekostym (gärna med väst) och slips som gäller samt givetvis svarta strumpor och skor och lång skjorta. Precis hur jävla varm och svettig man blir på ett sommarbröllop är nog något som få tjejer i sina tunna tygstycken som reflekterar över. Det är ingen dans på rosor och mellan yrselatackerna går man bara runt och hoppas att det skall börja regna.

2:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Förresten, grattis på namnsdagen!

2:33 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> Du verkar riktigt insatt i ämnet, vill du bli vår bröllopskoordinator;-) Gällande låt kommer min bror att sjunga Audioslaves "Like a stone" i kyrkan. Mot min vilja tycker jag även att "Jag tror på dig" med Lisa Nilsson är en bra bröllopslåt...Vi valde inte datumet så mycket ur mansperspektiv:-D utan framförallt med tanke på att det kan behövas en rolig fest som lyser upp den gråa hösten.

Johanna>> Man tackar! det roliga är ju att det även är pojkvännens födelsedag, måste vara ödet;-)

3:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Gratulerar till kommande bröllopet! Listan var oxå kul. Men varför "vilja vara jävligt snygg?" Det är du ju redan! (av bilderna på bloggen att döma)

2:58 AM  
Blogger becka said...

ronaldinha>> tack, både för gratulationerna och komplimangen:-)

8:27 AM  
Blogger Klara said...

Men hörru, du ÄR ju redan jävligt snygg. Det tycker i alla fall jag. Visst skulle jag gärna tagit bort en del tatueringar men eftersom du älskar dem ska de ju vara där ändå. (det där sa jag bara så du skulle förstå att jag var ärligt i övrigt (vilket jag iofs tror du fattar ändå att jag är :D) )

Hur som haver, du är hur snygg å fräsch som helst, i vilket fall på bild. (I verkligheten har jag ju tyvärr aldrig beskådat dig så den kan jag inte sia om)

pöss

12:57 PM  

Post a Comment

<< Home