Thursday, February 15, 2007

Start over

Jag får väl mjukstarta med mitt bloggande, bara för att komma igång igen. Så jag kör något enkelt; fyller i en lista som valsar runt på bloggarna just nu. Hur många "kvinnligt"/"manligt"-poäng plockar jag hem? Läs och upptäck:

Min kvinnliga sida:
[ ] Köpt en hårfön- (fast jag fick en i present en gång av någon som upptäckt att jag inte ägde en fön)
[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut (jag sminkar mig om jag så bara ska ner till Ica och handla)
[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda
[x] Pratat känslor (ja herregud, jag är en äkta känslomänniska och diskuterar gärna känslor)
[x] Tänkt på att matcha mina kläder (ibland har det dock gått till överdrift, då jag färgmatachat från topp till tå...tänk knallrosa och turkos, från strumpor till hårband. Och det är inte många år sen heller haha)
[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende (jag är faktiskt jävligt bra på att ge komplimanger, och jag gör det ofta och gärna. Om jag tyckt att en kille är snygg har jag aldrig tvekat att gå fram och tala om det)
[x] Ringt upp en person utan konkret syfte (jag kan prata många timmar i sträck om allt och inget)
[x] Funderat på namn åt mina barn (jag hare ju redan gett namn åt två barn, men jag har en massa nya namn i huvudet)
[ ] Insett storheten hos Barbra Streisand
[X] Druckit Cosmopolitan
[x] Sett ett avsnitt av “Sex and the city”
[x] Sett två avsnitt av “Sex and the city”
[x] Känt mig sugen på en kopp te
[x] Känt glädje över att få blommor i present (jag blir verkligen så jävla glad när jag får blommor
[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ (jag är en tvättäkta romantiker. Den som är ihop med mig kan räkna med ordentlig uppvaktning i form av presenter, god mat, brev och blommor. Jag är bra på att ge uppskattning till den jag älskar)
[x] Blivit arg utan anledning (jag har hett temperament, inget snack om saken)
[x] Gråtit efter 9 fyllda år (gråter jätteofta pinsamt nog. snyftfilmer får mina tårkanaler att svämma över)
[x] Brytt mig om H&M:s val av modell (ja och till och med bojkottat dem de år jag blivit förbannad över hur de framställt modellerna)
[x] Pratat skvaller
[x] Varit arg/sur utan att tala om det
[x] Kramat en kille (kramas över huvud taget mycket och gärna, med mina barn, min kille, min familj och mina vänner)
[x] Dansat (Älskar verkligen att dansa, får en riktig kick av det även fast jag inte precis är någon världsmästare)
Totalt: 20/22 poäng

Min manliga sida:
[X] Ljugit om hur mycket jag har druckit
[ ] Ätit en blodig stek
[ ] Läst en biltidning (nä fy fan vad tråkigt, men kollar en del i båttidningar)
[ ] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap
[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det
[ ] Skött grillen under en grillfest
[ ] Läst en bok av Jan Guillou
[x] Läst ett nummer av Slitz (ja, men jag är inte imponerad, jävla skittidning)
[x] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad
[x] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza (för några år sen kunde jag utan problem äta två pizzor. Har fortfarande abnormt stor aptiti och äter lika ofta som ett spädbarn, varannan timme minst. Annars blir jag grinig haha)
[ ] Gått på en Ulf Lundell-konsert
[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person (när jag var yngre var jag ganska våldsbenägen tyvärr)
[ ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna (fast flera av dem)
[x] Diskuterat bröst (jag tror att tjejer diskuterar bröst lika mycket som killar)
[ ] Gjort lumpen
[x] Läst Nick Hornby (jag har nog läst alla hans böcker och älskar dem. Han är en klar favorit)
[x] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning
[x] Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil (när jag var liten, jag är numera jävligt ointresserad av fart och bilar)
[ ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar
[x] Lagat någonting på egen hand
[x] Skrikit “kom igen nu gubbar” på en fotbollsplan (tusen gånger minst!)
[x] Tävlat i att dricka öl
Totalt: 13/22 poäng

Edit 17/2; såg att jag missat ett par kryss, så jag hade tydligen hela 20 av 22 "kvinnlighetspoäng", och inte 18 som jag skrev först, vilket gjorde mig rätt paff, trodde inte att jag var så klyschig...

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nu har jag läst din lista, kul! Du är alltså lika mycket man som kvinna, eller vad är slutsatsen? :) Kommer nog också att få liknande resultat, är det meningen att det ska vara så tro... Dock skulle nog en kille inte få riktigt lika många tjejpoäng, som vi får killpoäng. :)
KRAAAAM iaf!

12:37 PM  
Blogger becka said...

Ida>< Ja kanske, jag fick dock lite fler "tjejpoäng" än "killpoäng". Listan var ganska lätt och rolig att göra, men jag är egentligen inte så intresserad av vad som är "kvinnligt"och"manligt". Vad har hänt med din blogg förresten? Den verkar ha raderats. Jag skulle kommentera ett inlägg där igår och när jag tryckte "skicka" så försvann bloggen bara. Nu är den helt tom, eller jag får i alla fall bara upp ramen på min dator, inga inlägg. Skumt. Kram kram

9:57 PM  
Blogger Bruce Banner said...

Tittat snett uppåt vid pissoaren? Måste varit en brud som gjort det testet. Svårt att låta bli att kolla in om du har större än grannen och står man ensam vid pissoaren, ja då kollar man extra noga så att allt står rätt till under tiden man leker leken "träffa tvålen".

Hur det är ställt med pissoarbeteendet på bögklubbar är inte statistiskt säkerställt, men jag har hört från två av varandra oberoende källor att straighta män gärna vill understryka sin sexualitet vid pisserännan genom att lägga av en riktigt rysligt ljudlig snorloska. Bara för att sudda bort alla tvivel liksom.

7:34 PM  
Blogger becka said...

Bruce Banner>> du verkar ha väl vetenskapligt underbyggda argumenet. Kanske borde du ge ut en bok i pissoarpsykologi? Det skulle bli en storsäljare garanterat:-)

7:36 AM  
Blogger Bruce Banner said...

becka:
Skulle nog bli en novellsamling med pissoartema där jag är redaktör och står för en av betraktelserna.

Fick för övrig 13 tjejpoäng. 14 om täckstift för acne räknas.

4:57 PM  
Blogger becka said...

Då fick du lika många tjejpoäng som jag fick killpoäng m.a.o. :-) Jag väntar med spänning på novellsamlingen...

10:51 PM  
Blogger Bruce Banner said...

becka:
Fast jag kom på att "laga något på egen hand", först och främst kanske inte avser lasagne och omelett..

3:44 PM  
Blogger becka said...

Bruce Banner>> HAHAHA det skulle jag inte tippa på nej:-D

11:28 AM  

Post a Comment

<< Home