Tuesday, February 27, 2007

I väntan på nåt bättre...


Insåg idag att jag inte bloggat på tio dagar...igen
Jaja, så är det när man har fullt upp.
Nu är jag i alla fall sugen på att blogga om fotboll, det var alldeles för länge sedan jag gjorde det. Jag har haft så mycket andra roliga saker att skriva om.
Nåväl; jag tar tag i detta imorgon. (eventuellt ikväll, om jag hinner, ska på ledarmöte för fotbollstränare)
I väntan på detta bjuder jag er på en liten käck bild. Jag och pojkvännen blev bjudna på en födelsedagsfest med 80talstema för några veckor sedan. På festen bar jag outfiten på bilden ovan och kombinerade detta med neongröna slingor i håret, massor av armband och neonrosa läppglans och rouge...snyggt värre! Det roliga i sammanhanget är att jag fiskade upp kläderna ur mina barns utklädningslåda. Dessa kläder köpte jag själv 1989, så de är ÄKTA 80tal, och hade då på mig dem jätteofta. Min stil var på den tiden lite punk/hårdrocksprinsessa, vilket gillades av en del och hatades av andra.

Labels: , ,

18 Comments:

Anonymous Anonymous said...

värsta heta bruden!!

9:46 AM  
Blogger becka said...

Virvla>> haha tack

11:55 AM  
Blogger Thérèse said...

Tjusigt , men jag hade velat se dom neongröna slingorna också ;)

Bra att du inser att 10 dagar utan bloggande är för mycket , jag kikar ju in här varje dag och vill ha uppdateringar

1:12 PM  
Blogger becka said...

Thérèse>> Jag frsökte ta kort med slingorna också, men det fastnade inte på bild tyvärr:-( Ska försöka skärpa mig lite med uppdateringarna, har även varit dålig på att kolla på andras bloggar, det har varit stressigt värre här hemma...

1:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lika snygg nu som jag tror att du var då! :)
Kramar!

12:22 PM  
Blogger becka said...

Ida>> Du är snäll du:-) Kram kram

2:00 PM  
Blogger aspungen said...

becka: så jävla snyggt!!!

jag gick in här nu för att leta efter en mejladress för jag blev orolig när jag inte hört nåt från dig på så länge, varken här eller i kommentarer på bloggen.

märkligt egentligen, jag har aldrig konverserat med dig annat än genom bloggar å ändå känns det som om jag känner dig. så jag har tänkt massa på dig och varje gång jag kollat kommentarer på nån av mina bloggar har jag undrat "var har becka tagit vägen?" och tänkt att allt kanske inte är som det ska. så jag blev glad att jag hittade detta inlägget.

hoppas det inte är alltför jobbigt hemma och om du har problem med nåt med autism/as så hojta bara till!

kram och ta hand om dig

4:00 AM  
Blogger becka said...

Aspungen>> Åh vad snällt, supergulligt att du tänker på mig. Har haft mycket stress och press på mig det senaste och varenda kväll har dessutom varit uppbokad i olika möten. Bloggandet har tyvärr blivit lidande av detta. Men jag kommer snart igång och skriver/läser/kommenterar på bloggar. Jättekram!

1:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

..vad cool bild! Har ju suttit o beundrat dina härliga fotoalbum med alla häftiga bilder på dig genom tiderna.. :)Du är skitsnygg! Kramis kramis

12:06 AM  
Blogger becka said...

Linda>> hey baby, roligt att du tycker att en tant som jag är cool;-)

4:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nice. Men jag saknar den sneda hästsvansen som skulle hänga över ena axeln.

80-talstema är kul. Men jag retar mig på musiken. Det gjordes fantastisk musik på 80-talet, men när det vankas 80-talstema, dammas bara den dåliga musiken av. Inte den bra. Vad hände förresten med Sam Brown? För mig är hon med där uppe av alla tiders sångerskor med Janis, Arehta och gänget.

//Bruce

3:30 AM  
Blogger Tias said...

Bruce>> Sam Brown hade en fantastisk röst men den enda låten jag minns av henne är "Stop". 80-talet bjöd på en minst sagt blanda kompott av superbra musik och ren skit. Så jag var lite skeptisk före festen. Men det blev mestadels bra musik faktiskt. Ja den sneda hästsvansen skulle jag kanske ha satsat på :-D
P.S. på tal om Janis är min dotter faktiskt en av endast 27 tjejer i sverige som har detta namn (dock bara som mellannamn) och givetvis är det efter miss Joplin D.S.

9:28 AM  
Blogger becka said...

Fan vad skumt, min sons displaynamn kom upp på den senaste kommentaren fast det var jag som skrev den. Han försökte starta en egen blogg förut idag, men när han skulle publicera den så spärrades den av blogger pga hans födelsedatum. Man var tydligen tvungen att vara 13 år och han är bara 11.

3:50 PM  
Blogger Bruce Banner said...

Räcker det inte med Stop. Den låten knockar mig varenda gång jag hör den.

Får bli mitt nyårslöfte att fördjupa mig i Sam Brown. Hur går det med snusandet?

5:50 PM  
Blogger Bruce Banner said...

http://www.onecandle.co.uk/sounds/

Låt 2. Show your love. Sicken pipa.

5:55 PM  
Blogger becka said...

Bruce>> Kollade in låten. Fantastisk, nästan i klass med "Stop". Angående snusandet så har jag inte lagt in en enda prilla på nästan två månader. Däremot har jag skaffat mig ovanan att "småröka", alltså jag röker ca 4 cigg i veckan. Men det kan väl inte vara så farligt? det är ju inte ens en om dagen i snitt och jag snusade en dosa om dagen innan. Jaja, summan av lasterna är ju som alla vet alltid konstant. Slutar man med det ena så börjar man med det andra.

3:19 AM  
Blogger Bruce Banner said...

Det är så det börjar becka. Ta högst en i veckan, när du varit riktigt duktig. Annars åker du dit igen. En i veckan kommer dessutom leda till att du tycker allt mindre om det. Säger i alla fall dom som lyckats sluta. Själv har jag inte den karaktären eller ens ambitionerna.

9:13 AM  
Blogger becka said...

Bruce>> Haha, men det måste vara skönt att inte ha ambitioner, då behöver man heller aldrig ha dåligt samvete:-)

10:47 AM  

Post a Comment

<< Home