Monday, January 15, 2007

Abstinens!


Nu har jag varit riktig dålig på att uppdatera bloggen...jag har en massa bra idéer som jag inte lyckas få ner i en text.
Anledningen stavas n-i-k-o-t-i-n-a-b-s-t-i-n-e-n-s och nu förstår jag hur någon med ADHD måste känna sig! Jepp- tjejen som känntecknas av att nästan ständigt ha en Göteborgs Rapé under läppen har fått nog! Jag har inte avgett något nyårslöfte, sådana är till för att brytas och är ingenting för mig, jag var helt enkelt bara så satans trött på att vara så beroende.
Nikotinet och jag inledde vår relation 1989, när jag var 13 år, och nu får det räcka. Men som sagt, abstinensbesvären är av ADHD-natur- jag är lättdistraherad, ofokuserad, tankspridd, snurrig, lättretlig osv. Jag har gradvis trappat ner snusandet de senaste veckorna, och idag var min första HELT nikotinfria dag. Därför lyckas jag inte skriva något vettigt just nu, utan det blir mest en massa svammel.
Men fortsätt kika in varje dag, jag uppdaterar snart med listor, fotbollshyllningar och mycket annat.

Labels:

16 Comments:

Blogger Thérèse said...

Lycka till! Jag och nikotint har inte heller haft någon ejt på hur länge som helst. Känns skönt

12:54 PM  
Blogger becka said...

Thérèse>> tack! ja det känns trots abstinensen jävligt bra

1:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad duktig du är!! Fortsätt så. Min kompis kör på nikotinfritt, det kan ju vara ett tips om du saknar att ha nåt under läppen...

1:52 PM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> det gör jag med- annars hade det ALDRIG gått, det finns massor av hyfsat goda "låtsassnus" utan nikotin. Däremot vill jag inte gå i fällan att använda nikotinläkemedel typ nicorette, det har jag provat förut och de är MINST lika beroendeframkallande. Tack förresten för uppmuntran:-)

2:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lycka till vännen! Vad duktig du är! Jag är stolt över min Philip som nu varit snusfri i lite över 1 år. :)
Kramar!

12:59 PM  
Blogger becka said...

Ida>> Åh så han har klarat det! då finns det hopp för mig med:-) Kram

1:16 PM  
Blogger becka said...

Usch, efter fyra totalt nikotinfria dagar kände jag mig deppig och stressad och både snusade och rökte ikväll:-( Nu behöver jag lite peptalk! Imorgon (torsdag) fyller jag 31 och vill verkligen bli fri från den här skiten nu!! jag hoppas och tror att det bara var ett tillfälligt återfall...

2:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis på födelsedagen!!

Och du, kom igen nu, jag har hört (har säkert du med, och jag kan inte säga att jag VET, då jag inte har några erfarenheter) att de första tre dagarna är jobbigast. Den fjärde också kanske? ;) Men kom bara över den tröskeln och kämpa på, så blir det skitbra! Du klarar det. Du har viljan, kämpa vidare.

8:23 AM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> Tack, jag behövde en liten pep talk:-) Det är bara att hoppa upp i sadeln igen och kämpa på...

9:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Lycka till vännen!!! I mars är det ETT år sedan jag sa farväl.. men åhhh jag förstår precis hur du känner dig!!! STOR KRAAAAAM

5:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Å grattis i efterskott gumman!!!

5:49 AM  
Blogger becka said...

Åh Jenny vad duktig du är! Hoppas jag klarar det lika bra som du, men lätt är det inte:-( Men nu har jag inte snusat en enda snus sen i torsdags morse, så jag har kommit igen efter mitt återfall:-) Kram

11:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Migrän/huvudvärk av rött vin... gäller det då även röda vindruvor måntro? Åt massor igår och började med det idag också och känner huvudvärken komma krypande. Funderade på om det kunde ha något sammanhang...

2:10 AM  
Blogger becka said...

Åh det har jag faktiskt inte tänkt på, men det kanske det skulle kunna ha? åt du annars något av detta: mögelost, choklad, sötningsmedlet aspartam (tex i halstabletter/tuggummi/lightläsk)eller kanske nötter?
Jag har förresetn varit helt nikotinfri sen i torsdags morse:-)

7:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Neej, åt nog inget av det där andra... lite choklad på kvällen bara men det var så lite...

7:53 AM  
Blogger becka said...

Haha men det räcker ju med pyttelite!

7:55 AM  

Post a Comment

<< Home