Saturday, November 11, 2006

Efterlyses- blåvit hjälte!


Egentligen skulle jag göra massor med roliga saker den här helgen:
På fredagen skulle jag och pojkvännen gå och kolla på filmen om Borat vilket jag verkligen sett framemot, bara trailern fick mig att skratta så jag grät!
På lördagen skulle vi åka tåg upp till Stockholm, han skulle hälsa på några kompisar inne i stan, och jag skulle hälsa på Thérèse i hennes nya hus på Ekerö.
På söndagen skulle jag och pojkvännen mötas upp inne i Stockholm och tillsammans åka en lång och skön bussresa hem till Göteborg. Vi skulle spela kort, äta en massa godis och prata skit. Sånt är en lyx när man har barn!
Men redan i söndags började jag känna mig förkyld och allmänt kass. Jag valde dock att slänga i mig lite Panodil och hälsokosttabletter mot förkylning och gå till jobbet som vanligt. BIG MISTAKE! Lyssna nu på tant becka: "Stanna hemma och vila när ni är sjuka!"
På torsdagskvällen vid sjutiden började jag få svåra smärtor i bröstet, och om jag skrattade, hostade eller andades djupt gjorde det så ont så tårarna sprutade. Till slut tog jag ett par Panodil och gick och la mig med hopp om att sova bort eländet. Jag satte även väckarklockan eftersom jag trots detta tänkte gå till jobbet som vanligt...Klockan fyra på natten vaknade jag av den värsta smärta jag upplevt i hela mitt liv, fullt jämförbart med att föda barn. Det kändes som en kniv skar rätt igenom lungor och hjärta. Så fort jag vände mig det minsta åt det ena eller andra hållet eskalerade smärtorna och att andas djupt var omöjligt. Till slut insåg jag givetvis att jag måste åka in till akuten. Jag ringde och fixade barnvakt och skjuts till sjukhuset och där fick jag genomgå allehanda undersökningar inklusive EKG, man känner sig så liten och hjälplös med en massa sladdar kopplade till kroppen...Till slut konstatderades det att jag hade inflammation i lungsäckarna och hela bröstkorgen. Eftersom jag inte hade legat hemma och tagit det lugnt och sett till att bli frisk så hade viruset/bakterierna vandrat ner i lungor och bröstkorg...så nu sitter jag här hemma sjuk och eländig och grämer mig över allt kul jag missar.
I sådana här stunder behöver man något kul att tänka på (men inte FÖR kul, det gör fortfarande ont när jag skrattar, även om de antiinflammatoriska tabletterna har börjat hjälpa)
En riktig glädjespridare är mannen på fotot här ovan! Ni som har läst den andra bloggen jag skriver för; baraben har kanske läst min text "Reserapport från helvetet"annars kan ni klicka här och scrolla ner en bit så kommer ni till den. Texten handlar om den fruktansvärda behandling vi som åkte upp till Solna, för att se IFK spela mot AIK, fick utstå. Misshandel, tårgas etc! Dessutom slutade ju matchen 0-4 för vår del...En stor anledning till att jag ändå har ljusa minnen från resan är mannen på bilden. Hela vägen upp och hela vägen ner fick han hela vagnen att skratta så vi grät! En mer positiv, sprudlande och fruktansvärt rolig männsika har jag aldrig träffat på! Vi skrattade så vi grät och ramlade av stolarna! Dessutom var hans eget skratt så smittande så att bara det fick en att skratta ännu mer. Jag var helt enkelt tvungen att fota honom med mobilen, och varje gång jag och pojkvännen ser på bilden blir vi glada. Så till denna blåvita hjälte vill jag säga: TACK! Jag vet inte vad du heter, men jag kommer aldrig att glömma hur du lyckades göra ett av de jobbigaste dygnen på länge till ett minne för livet.

Labels: , ,

16 Comments:

Anonymous Anonymous said...

*huuu*
Stackars dig, att vara sjuk...
Sänder genast över en kartong med praliner, en bra bok och en varm filt ;-)

Skönt att träffa människor som GER energi!!! Sånna människor borde premieras!!!

Lotts off löv! ;-) // Lussan

1:45 PM  
Blogger becka said...

Louise>> Ja han borde ha guldmedalj eller nåt;-) men jag vet som sagt inte ens vad han heter...Tack för filt, bok och praliner, ska sätta mig och låtsas att du skickat det på riktigt så känns det nog lite bättre, känner nästan smaken av mörk choklad som smälter på tungan:-) Kram

1:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Usch ja, stackars dig. Jag har ingen aning om hur det känns att föda barn och jag vill helt inte tänka på det heller. Fan så hemskt ont du måste haft. (Och nu tänker jag på där du har ont nu, alltså.) Den värsta smärtan jag har varit med om var nog när jag hade halsfluss. Så förbannat ont i halsen som jag hade då, har jag aldrig någonsin upplet. Det skar som knivar trots att jag inte öppnade käften. Att prata eller äta var det liksom inte tal om. Och det där viruset satt kvar i ett år efter... inte så att jag hade så ont, absolut inte, men det återkom och jag gick på pencillin fyra-fem gånger det året. Blä.

Hoppas du blir bättre snart.

9:40 AM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> Hade du halsfluss fem ggr på ett år? Fan vad jobbigt. Jag har inte alls lika ont längre, men kan fortfarande varken sova eller äta så jag känner mig allmänt snurrig.

9:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Japp, du läste rätt. Men det var bara första gången som var riktigt, riktigt, obeskrivligt hemskt.

Varken äta eller sova låter helt fruktansvärt. Det är fullt förståeligt att du är snurrig...

4:14 AM  
Blogger becka said...

Har fått i mig lite mat ikväll men kan fortfarande inte sova. Mina omtänksamma arbetskamrater har i alla fall sagt att de förbjuder mig att komma tillbaka förrän jag är helt frisk, för dum som jag är hade jag fått för mig att gå och jobba i alla fall...

4:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja ja, ni tjejer skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld...

1:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja en stor Guldmedalj är det minsta han borde få.

Men vem är DU okände underhållare. Du kan väl skriva vem du är och hur man kommer i kontakt med dig, du borde anlitas som underhållare på alla våra resor.

Andreas, Blåvit for ever !!!

4:19 AM  
Blogger becka said...

Andreas>> Var du också med i vår vagn på resan? Ja vi borde helt klart anlita honom som reseunderhållare!! Hoppas att han förr eller senare läser det här och ger sig till känna:-)

4:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

hur mår du nu sötis? kram kram

1:52 PM  
Blogger becka said...

Linda>> Lite bättre faktiskt:-) men är fortfarande sjukskriven. Stor kram! /becka

3:09 AM  
Blogger Cliff Hanger said...

Ärligt talat trodde jag att det var en kvinna på fotot.

2:35 PM  
Blogger Cliff Hanger said...

This comment has been removed by a blog administrator.

2:35 PM  
Blogger becka said...

Cliff Hanger>> Haha, nej det var en riktigt go gubbe från Götet:-)

11:51 AM  
Blogger Frankie said...

Du måste ju för fan ta hand om dig Becka. Det mest skrämmande är att vi har karensdagar och en regering som vill ha fler karensdagar och på så sätt tvinga folk att jobba även när de börjar bli sjuka...

12:39 AM  
Blogger becka said...

Frankie>> jag vet, det är fan skrämmande! Ska försöka ta hand om mig lite bättre;-)

12:52 AM  

Post a Comment

<< Home