Monday, October 30, 2006

Uh, here she is!


Jag vill börja med att poängtera att min älskling är nummer ett, och att jag hoppas på att leva med honom livet ut. Ingen och inget kan konkurrera med honom.
Men ni som följt min blogg vet att det finns två män som delar på andraplatsen; mina kändiscrusher Chris Cornell och Dogge Doggelito. Där har de hittills varit ohotade. Men nu får de maka på sig, för här kommer Juliette Lewis och hon spelar lätt i samma liga!
Ända sedan "Natural born killers" dök upp på biograferna har jag och de flesta av mina tjejkompisar varit överens; Juliette är bruden som skulle kunna få en att ifrågasätta sin heterosexualitet. Jag vet inte riktigt varför, men svaret måste vara hennes överjordiska utstrålning. Hon är aldrig rädd för att vara skitig, rå och ta för sig. Hon kan utan att tveka dansa in på scen iklädd indianskrud på huvudet, armyjacka och knälånga gummishorts. Sådan galenskap måste helt klart applåderas! Att hon dessutom är en gudabenådad skådespelerska och sångerska gör inte saken sämre.
I lördags var jag och ett gäng tjej-polare på Trädgår'n och kollade när hon spelade med sitt band "Juliette and the Licks" Konserthallen var fylld av dyrkande fans, både män och kvinnor och alla tittade på henne på samma förälskade sätt. Och jag erkänner, jag blev totalt starstruck, vilken strålglans! Hon är ännu mer fantastisk i verkligheten än på film och skiva. Inne på damtoan hörde man hela tiden folk utbrista saker som "Jag är så jävla kär i Juliette!"
Nu vill jag givetvis uppmana er att genast rusa iväg till närmaste skivaffär och inhandla dessa superba musikaliska alster. Kanske blir ni lika kära som jag och mina kompisar...

Labels:

19 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej vännen! Kan hålla med dig till viss del, men nja, Juliette har akdrig varit något för mig. :) Men visst är hon en skön sångerska och skådespelerska och hon vågar vara sådan som andra inte vågar, nice! Den kvinna som är föremål för min crush har så länge jag kan minnas varit Gwen Stefani. :)
Puss o kram!

9:37 AM  
Blogger becka said...

Ida>> Haha, jo nu minns jag faktiskt att jag också haft en liten kändiscrush på Gwen för ca åtta år sedan. Det är klart man beundrar starka kvinnor som utstrålar självförtroende:-)

11:38 AM  
Blogger aspungen said...

hihi. jo juliette är fin. fast det är ett tag sen nu sen jag började tycka att brudar gärna får ha lite fett å då är juliette väldans smal tror jag. hade dock inte en aning om att hon sjöng ens :D

felicia är oxå smal som ett skrank men iofs passar en del så. å juliette gör definitivt det med.

tänka sig vad man kan få veta bara sådär, att hon skulle sjunga. det är mycket jag inte vet. å ändå har jag ofta sjukt bra koll på populärkultur i jämförelse med jämnåriga :D

1:37 PM  
Blogger becka said...

Aspungen>> Vad kul att jag kunde visa nåt du inte kände till:-) Gå nu genast och köp deras senaste skiva "Four on the floor"

1:47 PM  
Blogger Bruce Banner said...

Chris och Dogge? Är det bara vi heterosexuella vita män som inser hur jävla sexig Håkan Mild är?

5:18 AM  
Blogger becka said...

Bruce banner>> Hahaha, Håkan Mild är mannen med stort M såklart, men på ett annat sätt;-)

7:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

goding!!.. Madonna har alltid intresserat mig på många plan..ända sen jag var 10 år och mamma & jag skaffade MTV. Även Vanessa Paradis! Glömmer aldrig när jag såg henne sjunga Joe le taxi för första gången..WOW!! Blev lite småförälskad.. Tycker hon är fruktansvärt vacker, att hon sen är gift med J Depp..mm.. Puss o kram

8:08 AM  
Blogger becka said...

Linda>> Där ser man, alla har vi en liten hemlig tjej-kändiskärlek i garderoben, tots att vi älskar våra män över allt annat;-)

8:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Har varit inne här typ tio gånger sedan inlägget, men har ännu inte kommenterat... 8-)

Vad är det för sorts musik?

1:55 AM  
Blogger becka said...

Barajagjohanna>> Det är ganska röjig rock i stil med Hellacopters, och Juliettes röst påminner i vissa låtar om Janis Joplins. Har inte du någon rolig kändiscrush att avslöja;-)

7:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag gillar Janis Joplin, s jag kanske kan gilla henne då...

Kändiscrush? Jag är tokförälskad i Lars Winnerbäck. Men det har jag nog redan avslöjat för längesen. ;)

9:17 AM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> jo efter att ha läst din blogg har det knappast undgått mig att du är närmast besatt av Lars W;-)

1:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

öh, jag är kär i ulf lundell. behöver jag berätta det??

man borde ju iofs kunna sälja sin ipod kanske, men blir det lättare eller svårare när man har ett lundellcitat ingraverat på baksidan?

1:11 AM  
Blogger becka said...

Virvla>> Nä det var inte heller någon överraskning;-) Det är så kul när man börjar följa bloggar från personer man inte känner (som din blogg, och barajagjohannas och Aspungens) och helt plötsligt känns det som man vet en massa om den personen och känner den fast man aldrig träffats! Det är en av de häftigaste sakerna med bloggaandet. Jag fasthåller nog att du borde skicka Ipoden till mig, som jag skrev på din blogg;-) Fast ärligt talat, du borde absolut kunna sälja den även om du karvat in ett Lundell-citat. Du kan ju annonsera ut den på ett community för Lundell-fans.

1:38 AM  
Blogger Bruce Banner said...

Det fina med kändisförälskelser är att man kan byta, utan att någon blir sårad.

Just nu är det Jennifer Espinosa som gäller för hela slanten även om jag tvivlar på någon egentligen kan slå Vanessa Paradis i ett beauty-battle.

8:50 AM  
Blogger becka said...

Bruce b>> Ja, kändiskärleken är ständig, det är bara föremålen som växlar;-) Vem är Jennifer Espinosa?

10:57 AM  
Blogger Bruce Banner said...

Esposito skall det vara. Så kär kan jag inte vara ändå.

Skådis, med i Crash och Summer of Sam samt givetvis Spin City.

5:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Julitte & The Licks var skitbra! Vi var också ett helt gäng på konserten.

/jaren

11:38 AM  
Blogger becka said...

Jaren>> Jag träffade Håret och en till av er, men dig såg jag inte. Visst var det grymt!

5:21 AM  

Post a Comment

<< Home