Tuesday, October 10, 2006

Vackert väder

Jag erkänner; jag är väldigt lättroad. Jag är dessutom rätt elak. Följdaktligen gapskrattar jag åt lyteskomik. Jag vet att jag inte borde, men precis som vissa människor troligen får sig ett gott skratt när de ser mig, får upppenbarelsen av vissa personer mig att skratta så fort jag ser dem. Inte så snällt, men när jag kollar vädret på SVT och det är Pär Holmgren som visar vädret för dagen så skrattar jag rakt ut. Hans tunna, fluffiga långa hår, lila satinkavajer och snakeboots får skrattet att bubbla upp inom mig.
I tonåren var jag märkligt nog svag för långhåriga killar (troligtvis beroende på att de flesta av mina idoler var långhåriga). Men tyvärr; inte ens då tror jag att Pär hade kunnat få mitt hjärta att slå fortare.
Sägas bör dock att jag tycker han är grymt modig i en värld där alla presentatörer och hallåor är sönderstylade, trendmedvetna modedockor som inte så sällan syns i tidningarnas avklädda utvik.
Det ska du ha en eloge för Pär.

Labels:

6 Comments:

Blogger Thérèse said...

Själv kan jag skryta med att jag har ölat med äder-Per och hans frilla några gånger ... fast det var himla längesen

7:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Haha, ja, han ser ju inte överstylad ut direkt... :) Väldigt långt från metereologerna på TV3-4-5... :)

8:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

..*asgarv*.. Tänker precis på samma sak när Pär visar sig i rutan.. Ja vi bestämmer ngt över sms!! Kolla ngr datum då du kan..så synkar vi sen.. kramis snygging

8:54 AM  
Blogger becka said...

Thérèse>> Vad coolt:-) När var detta?
Barajagjohanna>> Ja det kan man lugnt säga att han är ljusår ifrån de andra hallåorna, och skönt är väl det;-)
Linda>> Kul att fler än jag har upptäckt hans charm haha

10:19 AM  
Blogger Thérèse said...

Han bor ju i Uppsala , när jag bodde där för 12 år sen brukade vi ibland hänga på samma ställe och jag kände en av hans kompisar lite vagt.

1:51 PM  
Blogger becka said...

Thérèse>> du kan ju skicka in din historia till "Jag mötte Lassie" i nån av kvällsblaskorna;-)P.S. Om du inte sett det nån gång så är det där folk skickar in historier av typen "Jag såg Lena Philipsson dricka en latte på Café Brulé" D.S.

2:01 PM  

Post a Comment

<< Home