Friday, October 06, 2006

Bad idea


Efter att ha haft den här bloggen ett litet tag har jag kunnat urskilja en del misstag längs vägen. Här kommer de fyra största jag gjort i mitt bloggande:

4: Blogga om glamrock- Jag tyckte det var lite kul, hade hittat en skön bild, och ville dessutom att ni skulle upptäcka Vixen. Bara en person kommenterade (Tack Johanna)

3: Blogga om min familj- Jag visste inte ens att de hade adressen till min blogg, men efter texten "Uppe sent" hörde två av mina syskon av sig, var lite upprörda och tyckte att jag svartmålat vår barndom. (Förlåt darlings, men jag tyckte ändå att det blev en rolig text)

2: Bakfylleblogga- Jag dricker i princip ingen alkohol numera, och för ett tag sedan hade jag inte rört en droppe på sex månader. Jag gick ut med ett par kompisar och drack endast tre mellanöl. Men eftersom jag inte rört alkohol på ett tag räckte detta för att jag skulle bli lite full...I mitt småberusade tillstånd fick jag syn på två av mina favoritspelare i IFK Göteborg. Överlycklig rusade jag fram till dem och öste ur mig lovord. Den ene av dem svarade ganska trevligt, den andre bara skrattade och ignorerade mig, och båda hånlog lite lätt. Dagen efter vaknade jag med ångest och försökte lindra denna genom att skriva en liten skojig text om händelsen på den andra bloggen jag skriver för: Bara ben Nu är saken den att "Bara Ben på Glenn Hysèn" är Sveriges största supportertidning, med ca en miljon läsare. Kommentarerna rasade in, många höll med mig men tyvärr råkade även släktingar till den ene spelaren läsa texten och jag fick riktigt upprörda inlägg om förtal. Tanken på att kanske även spelarna själva läst texten lindrade inte precis min ångest...

1: Lägga upp foto- Sedan jag startade den här bloggen har det ramlat in ca 100-150 nya unika läsare per dag. Kul tyckte jag och tänkte att det skulle vara kul för er att se vem jag är. Men jag säger som Julia Roberts i Pretty Woman "Big mistake, HUGE mistake!" Efter att jag publicerat bilden (som jag själv var nöjd med) lyckades jag skrämma iväg de flesta, bloggen sjönk som en sten på "Bloggtoppen" där jag tidigare klättrat och dygnet efter fick jag ynka fyra, jag upprepar FYRA unika läsare. Inte visste jag att min fagra lekamen var så frånstötande, vilken knäck (haha) Till er som har hängt er kvar, och inte låtit er skrämmas iväg, sänder jag härmed mitt varmaste tack.

Labels: , ,

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hahaha, klockrent inlägg. Själv vill jag säga att:
1. Jag är en jävel på att kommentera.
2. Det är inte lätt att blogga om nära och kära. Till exempel kollegor, vänner, bekanta, gamla "fiender" och bekanta jag inte har kontakt med läser min blogg. Herregud. Man måste passa sig för vad man skriver...
3. Testa att lägga ut en bild som visar ännu mer hud, kanske näst intill en utvikningsbild? Jag lovar, du kommer att få maaaaaaaaassor av besökare. (Feministiskt, oh yeah.)

8:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Inte kan besökarantalet sjunka för att du lägger ut en bild på dig! Du är ju SKITFIN!
Massa kramar vännen!

11:36 AM  
Blogger becka said...

barajagjohanna>> Jag funderade på att ta bort bilden och lägga upp en bild på nån supermodell istället;-) Och ja, du är en riktig klippa när det gäller att kommentera
Ida>> Tack så mycket, vad gulligt skrivet:-) Kram

10:50 AM  
Blogger Bruce Banner said...

Bakfyllebloggarna är ju bäst. Att blogga på fyllan däremot är ingen höjdare. Efter bajen borta förra året skrev jag ner halva texten på en Nationalteaternlåt mitt i natten.

12:05 PM  
Blogger becka said...

bruce banner>> hahaha man tycker ju alltid att ens fylle-idéer är så j***a brighta...tills dagen efter;-)

12:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mig skrämmer du inte Becka :-)
Jag följer med och läser, du skriver jättebra!!!
Kram!

6:24 PM  
Blogger becka said...

Louise>> tack darling, du skriver ännu grymmare:-)

1:01 AM  
Blogger Thérèse said...

Mig skrämmer du absolut inte bort! Jag är ju inne här titt som tätt. Men du får gärna uppdatera oftate ;) Fast jag vet hur det är att inte ha tid eller något att skriva om. Just nu är mitt huvud helt tomt på bloggidéer

8:08 AM  
Blogger becka said...

Thérèse>> Ofta saknas både tid och idéer, främst tid tyvärr...men det är kul att du läser:-) Kram

8:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

darling!..när ska vi ses igen?.. Vore så kul o komma o hälsa på..nu innan jul gärna.. ok puss..jo bilden på dig var skitsnygg!

11:01 AM  
Blogger becka said...

Linda>>hej vännen! Det har jag ju glömt att jag lovade! saknar er så vi måste snarast planera nåt. Vi tar det via sms. kram kram

11:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

aah men jag ar ju pa semester! din bild skramde mig inte det minsta du sag ju jatterar ut!

6:57 AM  
Blogger becka said...

Virvla>> Tack!

7:49 AM  

Post a Comment

<< Home