Monday, December 18, 2006

Det låter som nån sorts plan- får se hur många vuxenpoäng jag kammar hem



Denna lista snodde jag av Virvla Inte första gången jag snor av henne, men jag vet å andra sidan att hon snor av andra:-)

5 Saker jag skäms för:

- Jag har fortfarande inte tagit tag i min träning (här valde jag samma alternativ som Virvla, märkligt egentligen att vi är så många som går runt och skäms för att vi inte tränar...)
- Mitt glödheta temperament (luuugn och fin becka, och räkna nu till tio)
- Att jag alltid målar fan på väggen (om en sak både kan tolkas positivt och negativt väljer jag den negativa tolkningen nästan varje gång)
- Mitt bekräftelsebehov
- Min förmåga att stressa upp mig i onödan

5 Saker jag vill göra nästa år:

- Få fast jobb och höja min lön
- Åka till nåt lyxigt resemål
- Gifta mig...(med tanke på att jag tidigare varit fast i ett alltför kärlekslöst och destruktivt äktenskap så skulle det vara kul att gifta sig med nån man ÄLSKAR)
- Lära mig ett språk (är mest sugen på franska, spanska och jugoslaviska, men det blir väl inte av i år heller)
- Ta körkort (jag fyller 31 om en månad och har fortfarande inte körkort, mitt lämp ligger och ruttnar i en låda nånstans)

5 Saker jag gjort detta år:

- Köpt hus (nästan löjligt vuxet, men fan vad gött det är att slippa sin gamla ûberslitna lägenhet och värdelösa hyresvärd och ha något eget. Dessutom var vi fyra personer på 69 kvadrat innan)
- Slutat plugga (Äntligen behöver kvällar och helger inte ägnas åt dåligt samvete för bristande studiedisciplin och ångest inför stundande tentor)
- Har passerat den magiska 30årströskeln (det var inte helt smärtfritt, fick åldersångest som gränsade till panik)
- Återupptagit rökningen men tack och lov slutat efter en månad igen (det får väl för sjutton räcka med att min kropp redan är nikotinförgiftad pga att jag snusar närmare en dosa Göteborgs Rapé om dagen)
- Börjat träna ett tjejlag i fotboll (det är SÅÅÅÅ kul)

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home