Sunday, September 03, 2006

Dogge Doggelito och ilska


Måste bara slänga in en skön bild som man garanterat blir glad av. Få personer utstrålar sådan glädje och värme som The Latin Kings frontman Dogge Doggelito. Att han dessutom är en ängel mot sina fans kan jag skriva under på.
Kände att jag var tvungen att börja texten med något positivt för att inte explodera, just nu är jag nämligen så j---a arg! En av mina närmaste vänner fick i början av sommaren ett allvarligt besked angående sin hälsa. Hennes pojkvän påstod givetvis att han skulle stötta henne. För några veckor sedan fick hon ett brev som meddelade att det var värre än befarat och att hon måste opereras. Hon bröt då ihop fullständigt, och jag lovar; det skulle jag också gjort i hennes sits. Vad tror ni då mannen i hennes liv gör? Håller om henne och säger "Allt ska bli bra, jag finns här vid din sida"? Nej, han dumpar henne, VIA SMS med motiveringen att "det är för jobbigt att du mår så dåligt, och jag tycker inte om att känna mig så behövd"
Behöver jag ens säga att jag funderat ut tio lämpliga tortyrmetoder för killen ifråga? Det är inte heller första gången jag bevittnar att killar lämnar sina flickvänner för att de är sjuka eller mår dåligt.
Nyligen utkom boken "...och jag vill leva" skriven av Ulrika Sandén. I den berättar hon om hur livet blev när hon fick en hjärntumör. Bland annat lämnade hennes kille henne för en annan strax efter operationen. Många killar reagerar just så här. Blir tanken på att deras älskade kan dö så smärtsam att de inte klarar att stanna kvar? Eller handlar det om någon djupt nedärvd biologisk mekanism som säger att man bara ska para sig med friska kvinnor som kan få friska barn? Jag vet inte, och givetvis finns det många underbara män därute som går genom eld och vatten för sin älskade, men männen som reagerar så svinaktigt som min väns pojkvän gjorde är alldeles för många.

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Fy faan. Vilken idiot till kille och stackars, stackars din kompis. Det är väl nu hon som mest behöver honom. Ja, inte nu längre då förstås, nu hoppas jag hon inser att han inte är värd henne.
Usch. Var finns de braiga killarna? :/

Dogge är för övrigt kung! Skönare människa får man leta efter.

1:17 AM  
Blogger becka said...

Vad kul att du också ser Dogges storhet! Ja min kompis drömprins visade sig vara en riktig groda när det väl gällde...

8:01 AM  
Blogger becka said...

This comment has been removed by a blog administrator.

8:02 AM  
Blogger becka said...

Imorgon ska min vän operereras! Håll tummarna allihop! Hon kommer definitivt finnas i mitt hjärta och mina tankar hela dagen.

11:22 PM  
Blogger aspungen said...

ja ska hålla tummarna för kompisen. så sorglig historia bara ;/

1:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag håller alla tummar jag har.

2:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nu har även jag läst din blogg darling! Så skoj att du också har en blogg.
Hoppas at allt löser sig för din vän och att någon torterar killen på MINST 10 olika sätt.
Puss & Kram

1:49 PM  
Blogger becka said...

Kul att ni läser och kommenterar! Vi verkar alla vara rörande överens om hur illa min väns kille har betett sig. Det övergår mitt förstånd hur man kan svika någon på det sättet! Hoppas allt går bra imorgon.

2:01 PM  

Post a Comment

<< Home