Sunday, April 06, 2008

Var ska man börja....


Jag tror att jag helt klart börjar närma mig topp tre globalt när det gäller dålig uppdatering. "Mest aktiva bloggare" finns det väl många som slåss om att vara, jag kämpar på med titeln "mest inaktiva" i stället...
Skämt åsido så är det rätt tråkigt att jag inte lyckas hitta tid och engagemang nuförtiden för det har drabbat den här bloggen rätt hårt. Jag har gått från ett par hundra unika läsare per dag till kanske tjugo-trettio. Jag anklagar ingen- vem orkar gå in på en blogg där det aldrig kommer upp några nya texter. Förutom Studiomannen då som skrev i en kommentar att han var glad över att det fanns en blogg som uppdaterades så sällan så att han hann med att läsa den...Hans blogg har legat nere ett tag med nu, men enbart pga av hans bredbandsstrul, den återkommer snart. Och som ni vet är den ju en av mina favoriter.

Detta känns otroligt långt borta nu när vintern verkar ha bestämt sig för att börja om varannan dag. Bilden togs på Kap Verde i november, och jag har ju fått påtryckningar från många håll att göra en reserapport på bloggen. Den kommer! Jag vet bara inte exakt när....

Ni har väl förresten inte missat en av världens bästa liveakter Kaizers Orchestra? Sista fredagen i mars bevittnade jag detta norska mirakel för tredje gången, på Trädgår'n, och som vanligt gjorde de mig inte besviken. De spelar alltså balkanrock- på norska- vilket live inefattar pyro, gasmasker, tramporglar m.m. Otroligt häftigt så missa inte!

Detta måste ju bara vara den absolut tuffaste bilden någonsin! Den promotar The Hellacopters senaste album som släpps i dagarna. Sorgligt nog är det också deras allra sista, extra sorgligt med tanke på att de är ett av få band som har lyckats hålla samma höga kvalité hela tiden. Jag har självklart både förhandsbokat skivan samt köpt biljett till deras avskedsspelning på Where the action is i Stockholm i juni. Det betyder att mina fyra största artister; Soundgarden, At the gates (som dock ska reunionspela på Sweden Rock), The Latin Kings och The Hellacopters, alla har gått i graven. Sorgligt värre, men som jag brukar säga; alla genier har vett att lägga av i tid, innan de hinner bli dåliga/patetiska.

Som utlovat tog jag mig ner till fiendeland i måndags. Resesällskap var Ingbritt-gubbarna. Och om någon av er därute mot all förmodan trodde något annat så kan jag meddela att de är absolut inte kloka, så bättre resesällskap får man leta efter!
Som sagt är Allsvenskan igång och Blåvitts spel i Malmö bådade förutom de första tjugo minuterna inte särskilt gott. Jag har dock blivit lungnad av ett par faktum:
1: Kim Christensen Ja tack! Blåvitt lyckades ro hem en stabil målvakt i sista sekund. Man kan väl lugnt säga att han räddade vår heder i Malmö. Lite trist för Dahlin, men hans chans kommer.
2: Kvalitén på de övriga lagens spel. ALLA de Allsvenska lagen verkar hyfsat ringrostiga så här i början av säsongen. Såg Dif- Malmö på fyran igår och det var helt klart mer kamp än spel. Hur har det stått till med försäsongsträningen egentligen? Jag är dock övertygad om att det kommer ta sig och IFK Göteborg är med i kampen om Guldet i år igen.
Själv har jag legat däckad i magsjuka hela helgen och visionen om att ta sig in och kolla hemmapremiären mot Örebro idag ter sig allt mer orimlig. Jag har proppat i mig diverse skumma hälsokostpreparat och Resorb, vill ju INTE missa detta för allt i världen! Men jag är fortfarande helt darrig så vi får se.
Så- FRAMÅT BLÅVITT! Örebro bör vi ta lätt som en plätt, inga jävla takter a la Assyriska-05 på hemmaplan. (Ryser fortfarande av skam när jag minns denna match)
Vi är, och ska förbli, Svenska Mästare!

Labels: , , , , , ,

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej gumman! Hoppas du kryat på dig efter magsjukan! Det är INTE roligt! Det tog en hel vecka för mig innan jag kände mig ok igen, efter min magsjuka för 2-3 veckor sedan.
Massa kramar till dig iaf!

4:50 AM  
Blogger Bruce Banner said...

Bex:

Hyfsat startfält, men det slår inte årets Peace and love som blir oxtokigt bra. Sex Pistols, Hives, WASP och Manu Chao mitt i ondskefulla Borlänge.

Trodde att du skulle gå igång mer på att Chris Cornell kommer till bananpiren till sommaren men du kanske hade missat det?

7:37 AM  
Blogger becka said...

Bruce Banner>> ja det HAR jag missat! hur fan gick det till? Det kommer bli grymt!
Borlänge är för långt borta och för dyrt för min ekonomi- annars hade jag tagit mig ditt lätt som en plätt, man får ju egentligen inte missa en så vansinnig blandning som WASP och Manu Chao;-)

8:51 AM  
Blogger Bruce Banner said...

http://www.metaltown.se/

Clutch, Monster Magnet och Dark Tranquility är några av höjdarna.

Låter grymt men i år slår inget Peace and Love.

10:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Svar:
Tack så mycket! Jag har haft väldigt olika perioder när det gäller min blogg och det beror på att jag inte riktigt vetat vad jag velat med bloggen och vad jag velat blogga om. Nu har jag dock upptäckt att det är så jävulskt mycket roligare att bara skriva om sitt eget liv och sina intressen etc, istället för att blogga om t.ex kändisar. Kändisar kan man liksom läsa om på så många andra sidor. Dessutom har jag verkligen hittat mig själv de senaste månaderna och jag trivs så jävla bra med det, vilket tror jag märks på mitt bloggande också. Tack än en gång iallafall!

11:49 PM  
Blogger Joy E said...

Fin bild på änglarna skånes banderoll! Kan jag ta den och lägga i facebook-gruppen, tro? :)

1:17 AM  
Blogger becka said...

Joy>> Ja det får du gärna, det är bara roligt, men glöm bara inte att ange vem som har tagit fotot:-)

2:30 AM  
Blogger Thérèse said...

Ser fram emot din reserapport. Kap Verde låter spännande , jag vet ingenting om det. Ha det gott gumman. Kram

2:00 PM  
Blogger becka said...

Therese>> ja men det får bli lite längre fram, det är ganska omfattande känns det som. Däremot är det andra uppdateringar på gång så håll utkik här då och då:-) kram

10:21 AM  

Post a Comment

<< Home