Thursday, January 10, 2008

Becka- din republikan i etern


Så här skrev en av mina absoluta favoriter Virvla:

"En av mina bloggar som jag läser dagligen (eller iaf så fort hon uppdaterar) är Vägen till helvetet kantas av goda intentioner.

Idag har hon slagit huvudet på spiken två gånger. Dels genom sin beskrivning av hur man ibland kan tacka sin lyckliga stjärna för att man föddes mentalt handikappad samt den extremt träffande skildringen av vårt statsöverhuvud och dennes familj. Alltså seriöst. 1. Pratar inte Silvia ännu sämre svenska nu än för tio år sedan 2. Har barnen lobotomerats och 3. Hur kan ett gäng inavlade robotar få fortsätta få årligt apanage, anse sig ha rätt att bygga inte mindre än 3 hus i naturskyddsområden där de inte ens tänker bo samt faktiskt få representera oss som folk?!"


Jag kände att jag också ville kommentera detta; så här har ni mina tankar om de svenska monarkerna:

Jag är republikan till hundra procent och tycker allt detta är vansinne verkligen. Men "svenska folket" tycker det är så fint och bra att vi har ett par tjusiga representanter som kan åka runt och vinka lite. My ass! Ge mig en tredjedel av summan för apanaget så ska jag fan åka runt och vinka dygnet runt om ni vill. Och till skillnad från Silvia kan jag le på riktigt eftersom jag inte är aniktslyft och därmed stelopererad.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home