Sunday, January 20, 2008

These shoes were made for walking


notera att mannen på bilden inte är samma man som nämns i texten

Här berättade jag om min glädje över mina vrålsnygga Limited edition-PUMA.
Dessa skor, som skulle ta mig jorden runt med sin skönhet och styrka, tar mig inte ens in på en sketen krog på Avenyn.
Igår hade jag lite födelsedgasfirande med några tjejkompisar hemma i min ädla boning. Vid tolv begav vi oss till stan för att gå på lokal. Första stoppet blev Rockbaren, men då stället var totalt befriat på syre, det gick bokstavligt talat inte att andas där, begav vi oss snart vidare.
Som så många gånger förr blev avenykrogen "Deep" vår destination. Vi hejar glatt på vakten och ska gå in. Men! Han tittar med bekymrad blick på mig och säger "man kan inte komma in här med såna skor och sånt" Ja ni hörde rätt, jag vägrades tillträde till lokalen. Jag har hört om sådant förut, men inte upplevt det själv, så i mitt berusade tillstånd gjorde jag det pinsammaste man kan gör i sådana lägen; jag spände ögonen i vakten och frågade förnärmat "Vet du vad de här skorna kostar?"
Jag vet, det är precis lika pinsamt som när kändisar kör med "Vet du inte vem jag är?"
Insläppt blev jag likt förbannat inte och kvällen slutade i stället på Excet.
Idag har jag haft en bakfylla vars like jag inte skådat på flera år. För många Gin och tonic. Happy, happy, happy birthday!

Labels: ,

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis på dig, Becka!

Den enda dörrvakt på Avenyn som någonsin varit värd att nämna i text var en lång, blond kvinna som vaktade Valands dörr, för typ tio år sen.

Hon kunde få vilka bråkstakar som helst att känna att det var deras egen morsa sm snällt uppmanande dem att ta ett varv runt kvarteret för att nyktra till och sen göra ett nytt försök.

För övrigt, jag har långsamt gått från kungahusneutral till att bli en republikan-light. Får se var det slutar.

11:24 PM  
Blogger becka said...

majornas henke larsson>> Tack så hemskt mycket:-)
Jo du vakter är ett speciellt släkte...
Republikan light låter förresten som en bra början;-)

9:36 AM  
Blogger Thérèse said...

Vakter kan vara jobbiga. En gång skulle jag gå ut med två kompisar från Spanien som var på besök i Sverige. Vi skulle till Nivå på Avenyn. Det var en extremt varm sommarkväll och en av killarna hade sandaler. Då blev det stopp. Med sandaler kommer man inte in på Nivå. Mina spanska kompisar blev minst sagt förvånade.

12:30 PM  
Blogger Bruce Banner said...

Du hade lätt kommit in om du i stället haft dina blå puma. Mycket snyggare.

3:13 AM  
Blogger becka said...

Therese>> ja klädkoden i Sverige är en helt annan än den spanska, särskilt för killar.
Bruce>> haha, jag hade nog fått ha pumps eller stövlar för att få komma in.

8:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

HAN SA DET INGEN ANNAN VÅGADE SÄGA...DE ÄR ASFULA...SORRY DARLING

12:13 AM  

Post a Comment

<< Home