Sunday, September 16, 2007

Finaste dejten.....

....hade jag i fredags, vilket jag ju lovat att berätta om. Först ett par ord om matchen: så här glad var jag före den

Efteråt var jag desto argare. Jag hör inte till dem som glatt kan anylsera matcher direkt efter att det gått åt helvete. Men jag kan ju säga att det i alla fall började bra. Ullevi var smockat med folk; 30339 är den bästa publiksiffran på väldigt länge. Och IFK inledde raskt med 2-0, resten tar vi som sagt någon annan gång. Jag kan väl bara säga att jag tröstade mig duktigt på Harrys efteråt.


Och nu tillbaka till den omnämnda dejten! Den hade verkligen allt.
Jag slutade jobbet extra tidigt och vi möttes upp i stan. sedan strosade vi runt arm i arm och kollade på- och köpte- smycken. Sedan åkte vi och bokade biobiljetter. därefter gick vi till en gigantisk godisaffär och bunkrade upp massor inför kvällens film. Så begav vi oss till första Långgatan där vi käkade gudomlig lax. Mätta och belåtna styrde vi kosan till Bergakungen där vi såg "Ett öga rött". Hela filmen igenom höll vi varandra i handen och vi både skrattade och grät. sen tog vi en liten promenad och åkte hem. Vi somnade tillsammans i soffan framför tv:n. En helgjuten kväll och min dejt förklarade att det var bästa dagen någonsin, vilket jag bara kunde instämma i. "Men har hon blivit galen?" undrar väl ni som vet att min kille är på sjön sedan i onsdags.
Låt mig säga så här; spädbarn och bebisar i all ära, det är en underbar period, men inget går upp mot när ens barn blir så stora så att man verkligen kan umgås med dem. För den bästa dejten hittills hade jag faktiskt med min underbara dotter! Här kommer lite bilder från kvällen:

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Puss på er, vad fina ni är! Så mysigt! Nu är det nedräkning tills vi ses! :) Kramar!

2:43 AM  
Blogger becka said...

Tack sweetie:-) Jadu, det är bara en knapp månad kvar tills dagen D och mina fjärilar i magen har äntligen börjat lugna sig lite. Min rampfeber har ju plågat mig något väldigt men nu börjar jag hitta lugnet. KRAM

3:03 PM  

Post a Comment

<< Home