Monday, August 06, 2007

På rätt sida av stan

Igår kväll fylldes stan av förväntansfulla fotbollssupportrar från två läger. Båda höll på fel lag. Själv hade jag givetvis förnuftet i behåll och traskade iväg till Stars'n Bars för att se kvällens enda match av intresse- IFK borta mot Gefle. Den slutade som jag ville- 2-0 till IFK. de två andra lagen som vi helst undviker att nämna fick bara med sig en poäng var. Och solen stod extra högt på himlen.
Grymt gött att man har fått se så mycket fotboll den senaste veckan. Först var det IFK mot Örebro på tisdagen; vinst till oss. Sedan var det IFK mot Mjällby i Svenska Cupen. Vinsten där gjorde att vi som enda Allsvenska lag avancerade i cupen. På söndagen bevittnade vi ett oerhört tråkigt spektakel; Kopparberg/Göteborg FC förlorade med 2-7 mot formstarka LDB Malmö och Lotta Schelin var, till skillnad från vårt nya stjärnskott Emelie Farfa, hur blek som helst. Och så i måndags var det alltså dags för Gefle-matchen. Så här mycket spännande svensk fotboll skulle man ju se jämt. Tänk vad mycket roligare livet skulle bli då.

Det slog mig att jag allt för sällan lägger uppp Soundgarden-låtar här. Så nu bjuder jag på min absoluta Soundgarden-favorit: "Fell on Black days" från skivan "Superunknown" Lyssna och njut!


Jag avslutar med en grym låt, "Sugababes "Too lost in you" från soundtracket till filmen "Love Actually" Hur är det möjligt att göra en sådan total kalkonvideo till en så bra låt? Scenen när de smetar in en hunkig kille med isbitar får mig att vrida mig generat. Ni gör bäst i att blunda medans ni lyssnar...Här kommer den i alla fall. Ciao så länge!

Labels: , , ,

9 Comments:

Blogger Studiomannen said...

Jag antecknar! :-)

3:03 PM  
Blogger Bruce Banner said...

Äh, kom till Woopsie!

6:29 PM  
Blogger becka said...

Studiomannen>> haha det är bra:-)
Bruce>> What?

10:05 PM  
Blogger becka said...

bruce igen>> ursäkta en morgontrött kvinna, jag var tvungen att känna doften av nybryggt kaffe för att pusselbitarna i skallen skulle börja falla på plats haha. Jag har faktiskt inget stamställe när jag kollar matcher utan väljer olika ställen nästan varje gång....förutsatt att man inte är på plats där matchen ifråga spelas förstås,

10:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hmm är inte kalmar kvar i cupen?

10:23 AM  
Blogger becka said...

Anonym>> Ett av mina berömda hjärnsläpp...givetvis är Kalmar kvar i Cupen! Du får väl läsa meningent som att IFK är det enda Allsvenska laget av VÄRDE som är kvar;-)

12:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha får la göra det :)

4:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

..haha..vilken suga babes video..haha puss o kram..hörs

9:07 AM  
Blogger becka said...

Linda>> Jadu, den är ingen höjdare haha, synd på en så bra låt. Puss

12:17 PM  

Post a Comment

<< Home