Saturday, August 25, 2007

C'est moi

Ett gott skratt förlänger livet sägs det. Om det är sant har videon här nedan just förlängt mitt liv med tio år! Backstreet Boys kan härmed se sig utkonkurrerade av denna mimande kinesiska coverduo :

Vad pysslar jag annars med just nu? Jo jag försöker lära mig franska på nätet med hjälp av BBC;s kitschiga kurs. Eftersom den är på engelska får man samtidigt friska upp sina engelskkunskaper. Om ni är sugna på att göra det samma så gå in här.
Annars är jag extremt biosugen för närvarande och vill sjukt gärna se "This is England" och "På smällen". Är det någon av mina läsare som sett någon av dessa filmer och har någon kommentar/betyg?
Det är fortfarande ingen som har nappat på inviten att se "Spiderman 3" med mig och sambon är helt ointresserad av den störstta hjälten av alla; Peter Parker aka Spiderman.Filmen kommer att tas bort från biotablåerna nu så jag ska boka den på CDON i stället. Jag skickar härmed en seriös inbjudan att ha Spidermankväll med mig när jag får hem den. Någon som är intresserad? OBS; gäller endast äkta fans.

Nu kommer en lista som jag snott från Studiomannen.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Många. Nycklar till klubbstugan, boden, huset, jobbet m.m.

Vilken svordom använder du mest?
Jag svär mer än jag använder den vanliga vokabulären, de flesta svordomarna är otryckbara så jag ska förskona er.

Äger du en iPod?
Nej. Min enda MP3 finns i min mobil.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Alldeles för tidigt. 05.30 vissa dagar och 06.30 vissa dagar.

Hur många resväskor äger du?
Jag äger inga riktiga resväskor, har bara en massa bagar.

Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA.

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Herregud- de enda gånger jag är någorlunda snygg är ju på bild, verkligheten är mycket mer skrämmande, så självklart utnyttjar jag möjligheten att bli fotad. Men jag tar rätt mycket bilder på barnen och fotbollsmatcher.

Vilken var den senaste filmen du såg?
På video var det "Still Crazy", grymt skön, och på bio var det "Hata Göteborg", också en riktig pärla.

Har någon av dina vänner barn?
Ja rätt många faktiskt, men de flesta av dem bor inte i Göteborg. Mina Göteborgspolare är övervägande barnlösa.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En segelbåt, lätt! Sedan skulle jag göra fler tatueringar.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja, fast det stämmer inte.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Ingen just nu, men de senast spelade är Soundgarden, Red Hot Chili Peppers och Chris Cornell.

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Jag dricker vare sig mjölk eller chokladmjölk och i kaffet har jag rismjölk.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja.

Använder du huvtröjor?
Självklart, en av jordens bästa uppfinningar!

Kan du vissla?
Med nöd och näppe, till och med mina barn är bättre på det.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Alldeles för många, mina barn blev sjukt trötta på att kuska runt och protestera mot olika saker så numera ligger jag lågt på den fronten.

Vem var den senaste som ringde dig?
Pojkvännen ringde det dagliga kvällssamtalet från sjön. Fyra månader om året är det vår enda kommunikation.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Jepp. Om ingen pratade bakom ryggen på en så skulle det ju vara ett bevis på att ingen visste vem man är. Sorgligt värre.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, och det förekommer fortfarande.

Hur många syskon har du?
Fyra yngre syskon.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Är inte säker på om jag kan EXAKT alla replikerna till någon, men det finns många som jag kan citera hyfsta ordagrant. bla, "Torsk på Tallin" som citeras alltför ofta här hemma. När jag väl börjar kan jag inte sluta.

Äger du några band-t-shirts?
Förr köpte jag väl en i veckan, nu var det läääänge sedan jag fyllde på förrådet. Jag fick dock en med System Of A Down i julklapp förra året. I arkivet finns bla t-shirtar med Bad Religion och Misfits.

När flög du senast?
Till Barcelona år 2000.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Sex.

Läser du för skojs skull?
Det är ett av mina största nöjen och jag läser ut ca två romaner i veckan.

Pratar du några andra språk?
Engelska. Önskar att jag kunde fler, men nu kommer jag ju att bli franskaexpert tack vare BBC. Jag kan även ett par fraser på jugoslaviska.

Diskar du din egen disk?
Diskmaskinen är Guds gåva till hushållet!

Har du gråtit offentligt?
Oh ja! oftare än jag skulle ha önskat, jag är en jävla lipsill.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, det är väl halva meningen med att leva? Motsatsen skulle ju betyda att man har lagt sig ner för att vänta på döden.

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
När det gäller piercingar har jag bara hål i öronen, men hade en ring i läppen för sexton år sedan. Tatueringar har jag väl ca tretton stycken, men vill ständigt ha fler. Har lite ångest över att det var ca tre år sedan jag senast gjorde någon.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Det finns inga "borde" i sådana lägen, det är upp till var och en. Det är 2000-talet nu gott folk! det är självklart trevligt att bli bjuden men det ska gälla åt båda hållen i så fall. Ge och ta ni vet....

Kan du kasta macka?
Nej! och jag är troligtvis den enda i världen som inte kan det.

Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Vilken fråga!!! Ju fler desto bättre, frånsett att de inte sitter i ansiktet.

Har du en blogg?
Tre stycken; den här, samt att jag är medskribent påGrogg och Vårt bröllop.

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Engelska, Svenska och Samhällskunskap. Resten avskydde jag.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Total ärlighet, trohet, humor, värme och kärlek till IFK Göteborg.

Gillar du din boendesituation?
Jepp, stortrivs i mitt svenssonradhus, men hade helst haft ett friliggande i ett annat område.

Vilken är din favoritfrukt?
Kan inte välja mellan passionsfrukt, ananas, mango och physalis.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, finns ingen anledning. Mat äter man för att det är gott.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
32.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja- men jag försöker lägga band på min inneboende språkpolis.

Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Sorry folks- den bjuder jag inte på.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Min mamma visste långt innan hon fick mig vad hon skulle döpa sin förstfödda dotter till.

Gillar du senap?
Ja verkligen, särskilt stark fransk senap, men jag hatar ketchup

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Inte ens under pistolhot.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Alltid på mage, finns inget bättre sätt att sova på.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Om man räknar Tradera som ju tillhör Ebay. Där har jag handlat en hel del Soundgarden-prylar.

Tycker du om att krama folk?
Jag är sjukt kelig och älskar att kramas och pussas.

Skulle du säga att du är trendig?
Det tror jag aldrig att man kan avgöra själv.

Äger du en digitalkamera?
Nej, fotar med mobilen.

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Jag skulle avböja med motiveringen att jag redan träffat mannen i mitt liv. Om personen ifråga frågat på ett trevligt sätt är man såklart artig och tackar för uppmärksamheten. Men jag är trogen in till döden.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Jag svarar som Studiomannen; Chewbacca. För övrigt gillar jag Boba Fett, Han Solo och Darth Maul.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Många, jag är som sagt en lipsill.

Tycker du att du är attraktiv?
Haha, det skulle jag inte vilja påstå. Men jag kan säkert inbilla mig det när jag fått ett par öl innanför västen.

Vad är du allergisk mot?
Här kan jag sno Studiomannens lista rakt av! Hundar, katter, hästar, damm, kvalster, gräs, gråbo mm. Jag vill även lägga till en hel del födoämnen, latex och mögel. You get the picture- jag tål inte ett skit:-(

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Ja- så det har inte hänt på tio år. Numera äter jag fisk ibland, vilket också ger mig dåligt samvete, men det är jävligt gott...tyvärr.

Vad skulle dina barn heta, pojke samt flicka?
Jag har en pojke och en flicka och jag publicerar aldrig deras namn på mina bloggar.

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"frukostbänken och satte ner armbågarna på skivan. Kiki reagerade" Det är ur boken "Om skönhet" av Zadie Smith, en av mina favoritförfattare.

Vad har du på dig?
Vita mysbrallor och rosa t-shirt haha.

Vad var den senaste musik du lyssnade på?
Backstreet Boys nya osläppta singel "Inconsolable" på Youtube.

Det var allt för denna gång, so long folks!

Labels: , , ,

13 Comments:

Blogger Thérèse said...

Jag skulle absolut inte banga på en Spiderman-kväll! Men tyvärr bor du lite långt borta):
Kul lista får se om jag snor den till min blogg , om jag orkar

8:34 AM  
Blogger becka said...

Therese>> ja det är för bedrövligt att vi har så lång väg emellan oss, vad är det 50 mil eller? Du får gärna sno listan:-) Puss

10:28 AM  
Blogger Bruce Banner said...

Pakistansk mango är bäst.

Finns väl att få tag på en gång vart annat år, men fy fan sicken frukt. Lite mindre, helt gul i skalet, mycket dyrare och god så in i helvete.

Vill gärna slå ett slag för bigarråer också.

11:02 AM  
Blogger becka said...

Bruce>> jag dreglar:-)

11:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ok, sparken i baken tog! :) Bloggen är härmed uppdaterad.
Kramar!

2:28 AM  
Blogger Bruce Banner said...

Glömde även dom där små små bananerna som man ibland kan få tag på. Kostar c:a 100 spänn kilot men dom smakar verkligen söderhav. Calypsomusik sprider sig i munnen och allt känns semester.

Definitionen av olycklig? Kanske fattig med exklusiv smak...

8:00 AM  
Blogger becka said...

Ida>> Bra! ska genast kika in:-)
Bruce>> Den definitionen skriver jag under på!

8:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

asså så här glad har jag inte varit sedan jag låtsades vara chef på aftonbladet och gav hankins jobb som springpojke, han sket ner sig av glädje och sa ja flytta till 08 direkt!
men dessa grabbar är fenomenala asså- kan gå långt, skicka dom till mej, så gör ja dansband av dom.

ps funderar på att köpa hela kalmars backlinje till ifk, men sedan kom raset å 0-10. få ser va det blir iställä.

12:36 PM  
Blogger becka said...

bert>> hahahaha du lyste upp min kväll:-)

12:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jösses vilken lång lista.. får väl sno den.. hihi.. Är lite stresad just nu, men ville bara titta in och säga att det vore såååå kul att kolla Chelsea ihop..

kram

1:41 PM  
Blogger becka said...

Mrs Mulatt>> Då bokar vi in en dejt nån kväll:-) Klart du ska sno listan, ska bli kul att se dina svar.

9:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Du har blivit utmanad honey!

http://blogg.aftonbladet.se/12197/perma/526895


Och så har jag gjort denna utmaning hos mig för ett par dagar sedan..

kram

4:03 PM  
Blogger becka said...

Mrs mulatt>> ska genast kolla!

4:53 AM  

Post a Comment

<< Home